۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۱۷۴ ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ دسته: کشاورزی
۰

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به طرح برخی از نمایندگان مجلس برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی اعلام کرد: طرح و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی چندین بار طی سال ۹۷ در مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما در تمامی موارد با آن مخالفت شد؛ چراکه تشکیل مجدد این وزارتخانه به بزرگ تر شدن دولت منجر می شود و در نتیجه مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است.

عبداله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به طرح مجدد برخی از نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد: این طرح همچنان در حال بررسی توسط کمیسیون اجتماعی مجلس است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح مذکور در سال ۹۷ چندین بار در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و مجلس با تمامی این طرح و لوایح مخالفت کرد. با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی وظایف تجارت از وزارتخانه های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی جدا شده و به این وزارتخانه سپرده خواهد شد.

مخالفت های پی در پی مجلس با طرح تشکیل وزارت بازرگانی در سال ۹۷

رضیان با اشاره به تلاش های مکرر دولت برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم تلاش های بسیاری برای تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولتمردان انجام گرفته اما این موضوع تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: دلیل اصرار دولت برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، مدیریت و تنظیم بازار محصولات اساسی در شرایط تحریم است. طرح اخیر نمایندگان مجلس نیز به همین دلیل در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و کلیات آن نیز با وجود مغایرت های قانونی به تصویب رسیده است.

تشکیل مجدد وزارت بازرگانی مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است

رضیان با اشاره به دلایل مخالفت مجلس با طرح های قبلی تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل این وزارتخانه مغایر با قانون برنامه ششم توسعه است و باعث بزرگ شدن حجم و اندازه دولت خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال ۹۷ در آخرین بررسی انجام شده در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون مشترکی از تمامی کمیسیون ها برای این منظور تشکیل شد که این کمیسیون با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی مخالفت کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به منظور کنترل و مدیریت مسائل مربوط به محصولات اساسی بخش کشاورزی، دولت باید تدابیر بهتری بیندیشد؛ چراکه تغییر در ساختارهای دولتی الزاما به موفقیت در این امر منجر نخواهد شد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.