۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۹۵۹ ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ دسته: پول و بانک
۰

یک نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت در بودجه ۹۸ برای افزایش مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج اقدامی نکرده است، کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه اقدام خواهد کرد؛ منابع قرض الحسنه بانکی کفایت لازم برای افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان را دارد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد از اقدام این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: هزینه های ازدواج ۲ تا ۳ برابر شده و لازم است تنها تسهیلات کشور در حمایت از تشکیل خانواده بهبود یابد.

مجلس برای افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان اقدام می‌کند

وی افزود: با توجه به اینکه دولت در بودجه ۹۸ برای افزایش مبلغ وام قرض الحسنه ازدواج اقدامی نکرده است، کمیسیون اقتصادی در این زمینه اقدام خواهد کرد؛ منابع بانکی نیز کفایت لازم برای این افزایش را دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق برآوردها بر اساس آمار بانک مرکزی، در سال آتی حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه مردم در اختیار بانک ها خواهد بود که تنها ۳۶ هزار میلیارد تومان از آن برای وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی کفایت می کند.

گفتنی است طبق بند الف تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۹۸، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین در سال ۹۸ معادل ۱۵ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنجساله می باشد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر شش ماه یکبار، به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.