۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۶۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

پس از شدت گرفتن اعتراضات مردم فرانسه در شهرهای این کشور خصوصا پاریس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی اعمال محدودیت های توافقنامه پاریس از سوی دولت فرانسه را ریشه شکل گیری اعتراضات جلیقه زردها دانسته است. ترامپ به دولت فرانسه پیشنهاد کرده است به اجرای توافقنامه پرهزینه پاریس پایان دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد در روزهای اخیر و درپی برگزاری اعتراضات گسترده در کشور فرانسه، رئیس جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه فرانسه به مجادله رسانه ای پرداخته اند. در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ریشه اعترضات مردم فرانسه را تحمیل هزینه های اقتصادی بر مردم در سایه توافقنامه پاریس دانسته است.

توافقنامه پاریس ریشه اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

پس از ۴ هفته درگیری میان نیروهای دولتی و مردم معترض به وضعیت اقتصادی در فرانسه موسوم به جلیقه زردها، دونالد ترامپ شنبه گذشته در اولین پست حساب توئیتری خود نوشت: توافقنامه پاریس کارایی خوبی برای این شهر ندارد و تظاهرات و شورش سراسر فرانسه را گرفته است. مردم نمی خواهند مبالغ هنگفتی را با عنوان حفاظت از محیط زیست بپردازند که نحوه اجرای آن مشکوک است.

وی در ادامه در پستی دیگر فضای فرانسه را تاریک عنوان کرد و نوشت: روز و شب ناراحت کننده ای را در پاریس شاهد بودیم. شاید وقت آن رسیده است تا دولت فرانسه توافقنامه مسخره و پرهزینه پاریس را به پایان برساند و پول را از طریق کاهش مالیات ها به مردم برگرداند. ایالات متحده آمریکا با این منحنی پیش رفت و تنها کشوری است که در سال گذشته میزان انتشار گازهای گلخانه ای در آن کاهش یافته است.

مسائل داخلی هر کشور به خودش مربوط است

وزیر امور خارجه فرانسه نیز به اظهارات رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و گفت: دولت فرانسه درباره سیاست آمریکا اظهار نظر نمی کند و این مساله باید دوطرفه باشد.

وی گفت: «من و رئیس جمهور فرانسه به دونالد ترامپ می گوییم که ما در بحث های آمریکایی شرکت نمی کنیم، ما زندگی خود را در کشورمان زندگی می کنیم».

این اظهارات در حالی اتفاق می افتد که بیست و چهارمین نشست تغییر اقلیم با حضور نمایندگان نزدیک به ۱۹۵ کشور در ورشو لهستان در حال برگزاری است.

منبع:

خبرگزاری رویترز yon.ir/moqavem131

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.