۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۵۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ دسته: تولید، سیاست صنعتی کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

دولت هند با هدف ایجاد اشتغال گسترده در بخش صنعت و همچنین بهبود رشد اقتصادی قصد دارد یک سیاست صنعتی درازمدت جدید به تصویب برساند. «دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه» در دولت هند مسئول تدوین این سیاست صنعتی است و بیش از یک سال است که در حال کار بر روی نهایی نمودن جزئیات آن است. یکی از سیاست هایی که در این سیاست صنعتی در دستور کار قرار گرفته است اجاره زمین و تجهیزات صنعتی به واحدهای صنعتی در قالب قراردادهای بلندمدت از سوی دولت هند است.

به گزارش مسیر اقتصاد  نارندرا مودی نخست وزیر هند در نظر دارد تا به زودی یک سیاست صنعتی دراز مدت را به تصویب برساند. هدف از این سیاست صنعتی تقویت اشتغال داخلی و در نهایت افزایش رشد اقتصادی این کشور است.

این درحالیست که سال آینده انتخابات دولت هند بار دیگر برگزار می شود و دولت فعلی قصد دارد از سیاست صنعتی جدید خود به عنوان ابزاری برای اثرگذاری در نتیجه این انتخابات بهره برداری نماید.

دولت هند به واحدهای صنعتی تجهیزات و زمین اجاره می‌دهد

ابیشک مسئول «دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه» در دولت هند در این خصوص گفت: دولت هند با هدف رشد اقتصادی به دنبال این است که برای واحدهای صنعتی امتیازات ویژه ای در نظر بگیرد تا هزینه های تولید را کاهش دهد.

یکی از سیاست هایی که در این راستا در دستور کار قرار گرفته است اجاره زمین و تجهیزات صنعتی به واحدهای صنعتی در قالب قراردادهای بلندمدت از سوی دولت هند است. این اقدامات علاوه بر این که منجر به کاهش زمان در راه اندازی واحدهای صنعتی می شود، مشوقی برای واحدهای واقع در خوشه های صنعتی است تا بتوانند زیرساخت را به اشتراک بگذارند.

ابیشک با بیان اینکه دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه دولت هند بیش از یک سال است که در حال کار بر روی این سیاست صنعتی است، تصریح کرد: این سیاست صنعتی به منظور کاهش هزینه ها و ارتقاء فناوری واحدهای صنعتی و بهبود رقابت پذیری تدوین شده است.

ایجاد ۱۰ میلیون شغل با اعمال سیاست صنعتی جدید هند

دولت مودی تلاش می کند تا با اجرای این سیاست صنعتی، ۱۰ میلیون شغل پایدار در هند ایجاد کند تا بتواند در انتخابات بعدی پیروز باشد. مودی در انتخابات قبلی نیز با وعده افزایش اشتغال توانست پیروز انتخابات باشد.

در همین راستا دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه دولت هند در سال گذشته به منظور توسعه صنایع داخلی و با هدف تحقق انتقال فناوری مؤثر، قراردادی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار به منظور جذب سرمایه گذار خارجی منعقد نمود.

به عقیده کارشناسان دولت هند به منظور افزایش سهم بخش صنعت در تولید ناخالص ملی این اقدامات را انجام داده است و با انجام آن، فعالیت شرکت های داخلی محدود نخواهد شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، بایستی سهم تولیدات صنعتی از تولید ناخالص ملی در هند به ۲۵ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی برسد. در حال حاضر سهم تولید صنعتی از تولید ناخالص ملی در هند بین ۱۶ تا ۱۷ درصد است.

توسعه کلینیک های بهداشتی در دستور کار دولت هند

دپارتمان سیاست گذاری صنعتی و توسعه دولت هند در ابتدای امر به دنبال حمایت از کلینیک های بهداشتی با رویکرد صنعتی است. در واقع دولت با اجاره دادن طولانی مدت زمین و تجهیزات به این کلینیک ها در شهرک های صنعتی کوچک و متوسط به دنبال توسعه صنعتی هند است.

منابع:

اکونومیک تایمز yon.ir/3VO7m

تایمز آف ایندیا yon.ir/1zWRh

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.