۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۲۷۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

به گفته مقامات آمریکایی این کشور در تلاش است تا با کشورهای آفریقایی، توفقنامه های تجارت دوجانبه منعقد نماید. حرکت به سمت دوجانبه گرایی یکی از سیاست های دولت فعلی آمریکا در عرصه تجارت خارجی است و در این زمینه وزارت امور خارجه نقشی مهم ایفا می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد مقامات دولت آمریکا از تلاش این کشور برای تقویت روابط با آن دسته از کشورهای آفریقایی خبر داده اند که تمایل به انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه با این کشور داشته باشند.

آمریکا به دنبال انعقاد توافقنامه های تجارت دوجانبه با کشورهای آفریقایی

به گفته پیتر هاس مسئول بخش سیاستگذاری و پیشبرد مذاکرات در وزارت امور خارجه آمریکا، تقویت تجارت دوجانبه با آفریقا برای آمریکا بسیار سودمند خواهد بود.

وی افزود: به نظر من توافقنامه تجارت دوجانبه با کشورهای آفریقایی، جزو توافقنامه‌های بزرگ و مهم برای آمریکا قلمداد می‌شود.

هاس همچنین دیدار با مقامات اتحادیه آفریقا و گفتگو پیرامون آینده روابط آمریکا-آفریقا را جزو برنامه‌های خود اعلام کرد.

وی در ادامه از افشای نام کشورهایی که آمریکا قصد دارد با آنان توافقنامه تجارت دوجانبه منعقد کند، امتناع کرد و گفت: فعلا برای معرفی آنان زود است.

وزارت امور خارجه آمریکا مسئول پیشبرد سیاست های تجاری فرامرزی

اداره روابط تجاری از دفتر امور مربوط به آفریقا در وزارت امور خارجه آمریکا، مسئولیت پیشبرد سیاست‌های تجاری و سرمایه‌گذاری آمریکا در ۴۹ کشور جنوب قاره آفریقا را به عهده دارد. استفاده از ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی یکی از مهم ترین دلایل موفقیت آمریکا در عرصه تجارت خارجی محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری thecable  لینک: yon.ir/PFmLT

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.