۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۸۹۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

دولت آمریکا در تصویب قوانین داخلی خود هیچ توجهی به توافق پاریس ندارد و در تازه ترین اقدامش، قانون جلوگیری از اعمال محدودیت های سختگیرانه تر در تولید خودرو را به تصویب رسانده است. به عقیده کارشناسان دولت آمریکا اقدامات انسان ها تأثیری بر گرم شدن زمین ندارد و در مقابل اجرای محدودیت های توافق پاریس میلیون ها دلار به اقتصاد این کشور ضرر وارد خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت آمریکا به تازگی پیشنویس قانون جلوگیری از اعمال محدودیت های سختگیرانه تر در تولید خودرو در سال های بعد از ۲۰۲۰ را منتشر نموده است.

این قانون که از سوی سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه ها در آمریکا منتشر شده است در واقع به معنی کنار گذاشته شدن قانونی است که در زمینه محدودیت های سوختی خودروها در دولت قبلی این کشور به تصویب رسیده بود.

دولت آمریکا در تصویب قوانین داخلی توجهی به توافق پاریس ندارد

دولت فعلی آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز به کار کرد. در همان ماه های ابتدایی مقامات این دولت و به طور خاص رئیس جمهور دونالد ترامپ، به طور صریح اعلام کردند قصد ندارند به تعهدات توافق پاریس، که در زمان دولت قبلی منعقد شده بود، عمل کنند. ترامپ در ابتدای ریاست جمهوری خود در اظهار نظری گرمایش زمین را یک دروغ بزرگ دانسته بود.

در همین راستا در طول ماه های اخیر دولت آمریکا با تصویب قوانین جدید، دست کم ۶ قانون اصلی که پیش از این به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به تصویب رسیده بوده را باطل کرده است. قانون جدید مبنی بر جلوگیری از اعمال محدودیت های سختگیرانه در تولید خودرو در سال های بعد از ۲۰۲۰ نیز در همین راستا به تصویب رسیده است.

اقدامات انسان ها دلیل گرم شدن زمین نیست

دانشمندان پیش بینی کرده اند تا انتهای قرن جاری میلادی، دمای متوسط زمین در حدود ۷ درجه سانتی گراد گرم از وضع فعلی خواهد بود. با اینحال دولت آمریکا به طور صریح اعلام کرده است قصد ندارد گامی در راستای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و یا انتشار کربن بردارد.

در گزارش مفصلی که از سوی دولت آمریکا منتشر شده است، ضمن پذیرش روند گرم شدن زمین و مضراتی که این روند می تواند برای کشورها درپی داشته باشد، تأکید شده است که اقدامات انسان ها و به طور خاص تولید بیشتر کربن از طریق فعالیت های اقتصادی و تولیدی، نقشی بسیار ناچیز در روند گرمایش زمین دارد. به همین دلیل نیازی نیست که کشورهای جهان، بر اساس آنچه در توافق پاریس آمده است، اقدام به کاهش تولید گازهای گلخانه ای و همچنین کاهش انتشار گاز کربن نمایند.

این درحالیست که موافقان توافق پاریس معتقدند یکی از دلایل اصلی گرم شدن زمین انتشار گازهای گلخانه ای و کربن از سوی کشورهای جهان است و لازم است روند آن محدود گردد.

مزایای متعدد عدم اجرای توافق پاریس برای اقتصاد آمریکا

درصورت اجرایی شدن قانون جلوگیری از اعمال محدودیت های سختگیرانه تر در تولید خودرو و دیگر قوانین مد نظر دولت فعلی آمریکا، گشایش قابل توجهی در صنایع مختلف این کشور رخ خواهد داد. چراکه در این صورت می توانند بدون محدودیت های ناشی از قوانین مرتبط با کاهش تولید گازهای گلخانه ای، به توسعه فعالیت های خود بپردازند.

مقامات دولت آمریکا نیز در موارد متعددی، ضمن تأکید بر عدم توجه به محدودیت های توافق پاریس، اعلام کرده اند قوانین جدید که بدون توجه به این توافق نامه در دستور کار قرار می گیرد، میلیون ها دلار به اقتصاد این کشور کمک می کند و از اشتغال هزاران آمریکایی محفاظت خواهد کرد.

بخش هایی همچون تولید زغال سنگ، صنایع نفت و گاز و حتی تولید لوازم خانگی همچون یخچال فریزر و دستگاه های تهویه مطبوع، از جمله بخش های اقتصاد آمریکا هستند که از تصمیمات جدید دولت آمریکا سود برده اند.

منبع: واشنگتن پست yon.ir/SciKc

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.