۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۰۷۲ ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ دسته: انرژی
۰

برنامه ۰،۹۸ وزارت نیرو که برای جلوگیری از خاموشی در تابستان ۹۸ طراحی و در آن نسبت به اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف اقدام شده است، فردا در دولت بررسی و در خصوص نحوه اجرای آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد رضا اردکانیان امروز در حاشیه آیین معرفی پروژه‌های صنعت آب و برق کشور برای مشارکت بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت برنامه ۰،۹۸ اظهار کرد: این برنامه در چند بخش برای تامین نیاز برق سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این منظور تکمیل ۲۷ پروژه نیروگاه مورد توجه قرار گرفته که براساس برآوردهای صورت گرفته این طرح به ۷ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

پرونده اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف فردا روی میز دولت

وزیر نیرو در خصوص آخرین وضعیت برنامه ۰،۹۸ برای جلوگیری از خاموشی‌ها در سال آینده گفت: قرار شده فردا گزارش این برنامه در دولت مطرح شود.[۱]

گفتنی است برنامه ۰،۹۸ به منظور عبور بدون خاموشی از اوج بار تابستان ۹۸ تدوین توسط وزارت نیرو تدوین شده که یکی از اصلی ترین محورهای این برنامه اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف است.

در این برنامه وزارت نیرو قصد دارد با صرف ۷ هزار میلیارد تومان علاوه بر تکمیل ۲۷ پروژه نیروگاهی جدید و تعمیر و نگهداری نیروگاه های موجود به منظور استفاده بهینه از آنها در اوج بار سال ۹۸،  ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه مجازی نیز ایجاد کند.

این نیروگاه های مجازی به وسیله مدیریت در بخش مصرف تحقق خواهد یافت و ابزار اصلی برای تحقق آنها، اعمال تعرفه های بازدارنده برای مشترکین پرمصرف خانگی است.

پینوشت:

[۱] ایسنا کد خبر: ۹۷۰۶۲۰۱۰۱۴۸

انتهای پیام/تعرفه گذاری انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.