۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۱۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک کریمه روسیه اعلام کرده است که سیستم پرداخت میر که بومی کشور روسیه است را جایگرین سیستم های پرداخت خارجی ویزا و مسترکارت کرده است. این تلاش های روسیه در راستای استفاده از جایگزین سیستم های وابسته به سوئیفت جهت مقابله با نگرانی های قطع آن در آینده صورت می گیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد سیستم پرداخت میر در شبه جزیره کریمه روسیه جایگزین ویزا و مسترکارت شد؛ چراکه بانک ها اعلام کرده اند که فرآیند تعویض تمامی کارت های اعتباری با کارت های سیستم پرداخت میر روسیه تکمیل شده است.

جین بانک کریمه اعلام کرده است که فرآیند تعویض کارت ها تکمیل شده است و دیگر کارت های اعتباری ویزا و مسترکارت جدیدی صادر و جایگزین نخواهد شد.

سیستم پرداخت میر توسط بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است که توسط شرکت های روسی پذیرفته شده است. این سیستم پرداخت همچنین میان شرکت های بین المللی برای انجام عملیات پرداخت در سایر کشورها نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.

روسیه بعد از اینکه توسط آمریکا و متحدان اروپایی آن مورد تحریم واقع شد، ترتیبات طراحی و ساخت یک سیستم پرداخت ملی را در دستور کار قرار داد تا نگرانی های آتی ناشی از قطع دسترسی به سیستم های پرداخت بین المللی را رفع کند.

راه اندازی سیستم مسترچین

همچنین در راستای این اقدامات روسیه، رسانه ها در ماه های گذشته خبر داده اند که شرکت ها و مؤسسات روسی در همکاری با بانک مرکزی روسیه در حال راه اندازی و استفاده از سیستم پرداخت «مسترچین» با استفاده از فناوری بلاک چین هستند. این فناوری به منظور تسهیل ارتباطات بین بانکی روسیه طراحی شده است و جایگزینی برای سوئیفت است.

طبق اخبار منتشر شده توسط رسانه ها، طراحی مسترچین با مشارکت شرکت فناوری مالی روسیه و ۱۴ بانک بزرگ روسی صورت گرفته است و انتظار می رود در آینده بانک ها و سازمان های دولتی دیگری نیز به آن بپیوندند.

منبع: pymnts.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.