۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۳۰۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ دسته: انرژی
۰

خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جریمه مشترکین پرمصرف برق که حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از مشترکین خانگی هستند باید به گونه ­ای باشد که وزارت نیرو از درآمد حاصل از آن، برای سایر نیازهای اساسی صنعت برق مانند ساخت نیروگاه‌های جدید بهره ­برداری کند.

محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته انرژی های نو مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره وضعیت مصرف برق در کشور با اشاره به اینکه نباید از داشتن برنامه ­ای برای کنترل مصرف انرژی غافل شویم، گفت: یکی از راهکارهای کنترل مصرف انرژی جریمه پلکانی برای مصارف بیش از الگوی مصرف است.

وی افزود: در مقام مقایسه با کشورهای همسایه، قیمت تعرفه برق، آب و گاز ما ارزان است. ارزان بودن این خدمات معنایش این نیست که اسراف هم بشود.

لزوم افزایش جریمه مشترکین پرمصرف برق

خالدی ادامه داد: تاکنون اگر کسی بالاتر از الگو مصرف می‌­کرد طبق قاعده پلکانی جریمه می‌­شد اما این جریمه خیلی کم است.

وی افزود: جریمه مشترکین پرمصرف برق که حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد از مشترکین خانگی هستند، باید به گونه ­ای باشد که وزارت نیرو از درآمد حاصل از آن برای سایر نیازهای اساسی صنعت برق مانند ساخت نیروگاه­ های جدید، بهره ­برداری کند.

رئیس کمیته انرژی ­های نو در مجلس ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه سهمی که از تولید برق کشور برای انرژی های نو اختصاص داده شده است ۵۰۰۰ مگاوات است. درحالی که رشد مصرف برق سالانه ایران بالای ۵۰۰۰ مگاوات است. بنابراین هنوز باید به سوخت های فسیلی یا نیروگاه­ های برق­آبی تکیه بکنیم. در این شرایط یکی از راهکارهای منطقی اصلاح تعرفه مشترکین پر مصرف برق است.

خالدی با اشاره به وجود راهکارهایی برای پایین آوردن مصرف انرژی خانوار، افزود: ساختمان­ های ما باید بر اساس استانداردهای دانشگاهی، استانداردسازی شوند. همچنین در صورت اصلاح و بهبود وسایل برقی که دارای رده بندی مصرف انرژی بهتری هستند، مصرف سرانه خانوار هم پایین می ­آید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.