۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۲۲۱ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت کارشناس: حسین عطااللهی
۰

نظام های پرداخت جدید مانند ریپل به دلیل ویژگی هایی از قبیل سرعت بالای تطبیق با بانکداری، سرعت بالای تراکنش‌ها و کاهش پیچیدگی‌های پرداخت، در حال گرفتن جایگاه سوئیفت هستند. این تحولات که در سایه بلاک‌چین اتفاق می‌افتد، حالت متمرکز نظام مالی را از بین خواهد برد.

به گزارش مسیر اقتصاد ارز دیجیتالی ریپل با توجه به ارزش بازار ۲۷ میلیارد دلاری اش، رتبه سوم را در فهرست معروف ترین ارزهای دیجیتالی به خود اختصاص داده است. این ارز دیجیتالی در حال تبدیل به سیستم پرداخت مورد قبول و جایگزینی برای سوئیفت است.

ارز دیجیتالی ریپل که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و از آن به عنوان یکی از رقبای اصلی سوئیفت یاد می شود، از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است.

قابلیت تطبیق با نظام بانکی و صنعت مالی

در حال حاضر در میان شرکت های انتقال وجه بین المللی، مانی گرام، ارز دیجیتالی ریپل که XPR نام دارد را در جریان پرداخت های بین المللی خود تطبیق داده است. علاوه بر این ریپل به عنوان سیستم پرداخت بین المللی اعلام کرده است که همکاری هایی با اس بی آی هولدینگز، استاندادر و سیستم پرداخت چینی لیان لیان آغاز کرده است.

چشم انداز صنعت مالی ریپل با بیش از ۱۰۰ همکار مالی شامل بانک ها و ارائه دهندگان خدمات پرداختی که راه حل های مبتنی بر بلاک چین ریپل استفاده می کنند، مثبت است. قیمت این ارز دیجیتالی نیز با افزایش طرفداران افزایش خواهد یافت.

باتوجه به آخرین فناوری مورد استفاده توسط ریپل، این سیستم پرداخت می تواند جایگزینی مورد قبول برای سیستم سوئیفت باشد و تبدیل به پردازنده ترجیحی بانک ها شود. طبق اعلام خزانه داری آمریکا، سیستم سوئیفت روزانه ۵ هزار میلیارد دلار انتقال وجه را انجام می دهد.

سرعت بالای تراکنش ها

ریپل برای ۱۵۰۰ تراکنش در ثانیه طراحی شده است و در مقایسه با نزدیک ترین رقبای خود مانند ترون (۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه) و بیت کوین کش (۶۰ تراکنش در ثانیه) سرعت قابل توجهی دارد. البته ریپل در این زمینه از ویزا که ۲۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه انجام می دهد، عقب تر است.

در حالی که ارز دیجیتالی ریپل به عنوان متحول کننده صنعت بانکی و مالی مطرح شده است، اما ظرفیت آن به عنوان یک ابزار مؤثر فقط به این حوزه خلاصه نمی شود و غول های تجاری دنیا مانند آمازون می توانند از معاملات سریع و ارزان آن استفاده کنند.

کاهش پیچیدگی مبادلات

توسعه ابزارهای با قابلیت استفاده آسان که معاملات ساده مبتنی بر بلاک چین را برای اتصال معامله گران برای یکدیگر فراهم می آورد، سبب می شود پیچیدگی های انجام پرداخت های کاهش یابد و ریپل را به عنوان ابزار پرداختی قابل قبول توسعه دهد.

در سال ۲۰۱۸ و با توسعه و افزایش امکان مقیاس پذیری، ریپل در میان سایر ارزهای دیجیتالی از شهرت بیشتری برخوردار خواهد شد، چراکه این قابلیت اهمیت بیشتری برای موفقیت در میان ارزهای دیجتالی دارد.

حذف سوئیفت در جریان رقابت با سایر سیستم های پرداختی بین المللی

در سال های اخیر پیام رسان های مالی مبتنی بر فناوری بلاک چین، پیشرفت های زیادی داشته اند و در آینده نزدیک جایگزینی مناسب برای سوئیفت خواهند بود.

به طور قطع در آینده رقابت میان سوئیفت و فناوری های مبتنی بر بلاک چین ادامه خواهد یافت و هر یک جهت به حاشیه راندن دیگری، نوآوری های جدیدتری را معرفی خواهند کرد. اما باید در نظر داشت که در بلندمدت بهترین محصول برنده این رقابت خواهد بود.

با این حال جریان تحولات نشان می دهد که ریپل به عنوان راه حل کارآمدتری از سوئیفت خواهد بود؛ چراکه این سیستم پرداختی با تکیه بر مزایای بلاک چین بسیاری از معایب سوئیفت را رفع کرده است.

منبع: usethebitcoin.com و thecoinagetimes



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.