۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۰۳۰ ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت کارشناس: حسین عطااللهی
۰

نظام های پرداخت بین المللی از قبیل ریپل مشکلاتی از قبیل نگهداری مبالغ عمده پول در حساب های بانکی را حل کرده اند و رشد خوبی دارند. پیش بینی می شود در صورتی که سوئیفت نتواند این مشکلات را برطرف کند، در رقابت با این سیستم ها شکست خواهد خورد.

به گزارش مسیر اقتصاد به نظر می رسد که سوئیفت تأثیر ورود ریپل به بازار پرداخت های فرامرزی را احساس می کند. به همین دلیل است که به تازگی در تلاش برای ارتقاء سیستم های پرداختی خود از طریق معرفی سیستم «نوآوری در پرداخت های بین المللی» است.

سوئیفت در تلاش برای پیروزی در رقابت با سایر سیستم ها

با استفاده از این ارتقاء سیستم، پرداخت های سوئیفت در ۳۰ دقیقه به مقصد خود می رسند. سوئیفت با در نظر گرفتن اینکه بلاک چین به طور ذاتی با مسئله مقیاس پذیری مواجه است، بیان می دارد که انتقال اطلاعات در مقیاس بزرگ توسط بلاک چین با مشکل مواجه است.

سوئیفت همچنین بیان می دارد که مسئله سرعت انتقال که یکی از نقاط کلیدی ریپل در جذب مشتری است، مسئله آنچنان مهمی نیست، زیرا آن ها در سیستم جدیدشان این امکان را فراهم کرده اند.

با این حال باتوجه به انتقاداتی که ریپل از سوئیفت می کند، این سؤال پیش می آید که در رقابت بین سوئیفت و ریپل، کدام یک از این سیستم های پرداختی برنده خواهد شد؟

شواهد نشان دهنده پیروزی ریپل در مقابل سوئیفت است

در ظاهر توجه به نکاتی گویای این است که ریپل برنده این رقابت خواهد بود. ریپل موفق به حل مشکل نقدینگی که سوئیفت قادر به حل آن نبود، شده است. اگر سوئیفت بتواند مشکل نقدینگی را حل کند، دیگر نیازی نیست که بانک ها میلیاردها دلار در حساب های نوستور و وسترو خود (حساب های بانک ها و اشخاص نزد یکدیگر) نگهداری کنند.

در حال حاضر ریپل موفق به حل این مشکل شده است و لازم نیست که بانک ها اقدام به نگهداری هیچ پولی بکنند. بدین شکل که بانک ها حتی در بلندمدت نیز نیازی به نگهداری نقدینگی خود ریپل یعنی XPR نیز ندارند، بلکه فقط برای چندثانیه این اتفاق می افتد.

لذا می توان نتیجه گرفت که مسئله نوسانات نرخ ارز دیجییتال که سوئیفت به عنوان یک چالش بزرگ برای ارز دیجیتالی ریپل یعنی XPR مطرح می کند نیز بی اهمیت است و نوسان XPR هیچ تأثیری بر ارزش انتقالات آن ندارد.

عدم موفقیت سوئیفت در حل مشکلات بانک ها

بحث دیگری که سوئیفت در مواجه با ریپل مطرح می کند، مسئله افشاء اطلاعات از طریق بستر بلاک چین است. در مقابل ریپل بیان می دارد که این مشکل را از طریق سیستم ارتباط دو به دو میان بانک ها حل کرده است. این بدان معنی است که در حالی که اطلاعات در بلاک چین ارسال می شود، اما فقط بانک های معامله کننده قادر به انجام معامله هستند.

درمورد مسئله مقیاس پذیری نیز ریپل فراتر از مجموعه از بلوک های ترکیبی است و باتوجه به نیاز کاربرها قابلیت مقیاس پذیری دارد.

با توجه به تمام این نکاتی که مطرح شد مشخص است که ریپل برای موفقیت در رقابت جهت مدیریت پرداخت های بین المللی طراحی شده است. سیستم ریپل در حل مشکلات بانک های بین المللی به ویژه کاهش هزینه ها، به وضوح بهتر از سوئیفت است.

منبع: cryptoglobalist.com



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.