۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۵۹۹۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک یونیون فیلیپین اعلام کرده است که برای نقل و انتقال پیام های مالی میان شعبه های خود، از فناوری بلاک چین استفاده می کند که نقشی مشابه سوئیفت در پیام رسانی پرداخت ها دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک یونیون فیلیپین اعلام کرده است که برای ارتباطات مالی قسمتی از شعبات بانک های خود از فناوری بلاک چین استفاده می کند که این شیوه از ارتباط مشابه با شیوه ارتباطی سوئیفت و اینترنت بانکی است.

جاستو اورتیز، رئیس بانک یونیون در جریان راه اندازی انجمن بلاک چین فیلیپین گفته است این بانک در ابتدا به طور آزمایشی این سیستم ارتباط مالی را برای ۶ بانک روستایی راه اندازی و استفاده خواهد کرد.

اورتیز ابراز امیدواری کرده است که از طریق فناوری بلاک چین مراحل لازم برای تکمیل معاملات و پرداخت ها از ۲۰ مرحله به ۳ مرحله کاهش یابد.

به گفته اورتیز، بانک یونیون به عنوان بخشی از برنامه خود برای سرمایه گذاری در بلاک چین تیم برنامه نویسی خود را از ۳۰ به ۱۰۰ تیم تا پایان سال جاری افزایش خواهد داد و انتظار می رود این میزان در عرض دو سال به ۲۰ هزار برسد.

استفاده از ارزهای دیجیتالی از قبیل بیت کوین در سال ۲۰۱۷ در فیلیپین ممنوع اعلام شده بود. تا اینکه دولت این کشور رسما مبادلات ارزهای دیجیتالی را به شکل شرکت های پرداختی نظم بخشید و این امکان را فراهم کرد که مؤسسات مالی از این ارزها برای تسویه حساب ها و پرداخت های بانکی خود استفاده کنند.

در حال حاضر مؤسسات مالی و بانک های متعددی با ایجاد سیستم های پیام رسان مالی از فناوری بلاک و ارزهای دیجیتالی برای نقل و انتقال پیام های مالی بین المللی خود استفاده می کنند.

منبع: btcmanager



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.