۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۱۹۳۳ ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ دسته: تجارت و دیپلماسی، نظام های پرداخت کارشناس: حسین عطااللهی
۰

به گفته مدیرکل شرکت ریپل، شبکه داده باز این شرکت یک پیام رسان مالی مبتنی بر بلاک چین راه اندازی کرده که در مقایسه با سوئیفت از هزینه کمتر، سرعت بالاتر و امنیت بهتری برخوردار است. در سال های اخیر پیام رسان های مالی مبتنی بر فناوری بلاک چین، پیشرفت های زیادی داشته اند و در آینده نزدیک جایگزینی مناسب برای سوئیفت خواهند بود.

به گزارش مسیر اقتصاد مارکوس تریچر، مدیرکل شرکت ریپل در مصاحبه با «تی اف ایکس نیوز» گفته است که ریپل(Ripple) یک بستر باز است و به بانک ها و مؤسسات اجازه می دهد که پول خود را از یک ارزی به ارزی دیگری و بدون هیچ مشکل و هزینه اضافه ای منتقل نمایند.

مارکوس تریچر، نکات جالب توجهی را در رابطه با راه اندازی و شیوه فعالیت ریپل، جهت انجام پرداخت ها و انتقالات وجه بین المللی بیان کرده است که در ادامه آورده شده است.

شرکت ریپل جهت انتقال پیام های مالی بین المللی یک شبکه اینترنت حجمی و همچنین ارز XPR را به عنوان یک دارایی دیجیتالی ایجاد کرده است. در حال حاضر به وسیله ریپل، پردازش تعداد زیادی از معاملات در هر حجمی و تعدادی انجام می شود. در اصل اینترنت حجمی ریپل این کار را انجام می دهد و XPR ارز انتقال میان بانک ها و مؤسسات در شبکه جهانی انتقال وجه است.

حذف هزینه تبدیل ارزها توسط پیام رسان ریپل

بدین ترتیب ارز XPR نقش نقدینگی ثانویه را ایفا می کند و به عنوان یک منبع به کار برده می شود. بدین ترتیب دیگر بانک ها و مؤسسات مجبور نیستند نقدینگی را در ارزهای غیر استراتژیک ذخیره کنند. از این جهت نوسان ارزش XPR برای مدل پیام رسانی مالی ریپل اهمیتی ندارد.

ریپل در کشورهایی از قبیل هند، برزیل و آمریکای لاتین شاهد جذابیت قابل توجهی است. بازارهای نوظهور محل خوبی جهت فعالیت های ریپل است. کاهش هزینه ها مبادلات و محدودیت های پایین باعث پیروزی آن خواهد شد. در اصل در این روش پیام رسانی نیازی به تبدیل ارزهای مبادله شونده به ارز ثالثی نیست و این روش، هزینه تبدیل را حذف می نماید.

سرعت و امنیت بالای ریپل به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین

ریپل به خاطر استفاده از فناوری بلاک چین از امنیت بالایی برخوردار است. هیچ دلیلی ندارد که پول در مراحل انتقال از بین برود. ساختارهای ایجاد شده در کسری از ثانیه انتقالات را انجام می دهد.

گام بعدی در توسعه ریپل افزایش مقیاس است؛ بدین صورت که با تمرکز بر روی ایجاد یک اینترنت حجمی برای پرداخت ها، مشکلات ناشی از پرداخت های بین المللی را حل نماید. همچنین در خلال این شبکه، راه حل های بی شماری برای جوامع مالی در سراسر جهان ایجاد خواهد شد.

فروپاشی سوئیفت با ظهور ریپل

در ادامه این مصاحبه مارکوس تریچر در رابطه با همکاری سوئیفت و ریپل گفته است که قطعا هیچ مشارکتی میان سوئیفت و ریپل اتفاق نخواهد افتاد؛ چراکه ترکیب فناوری بلاک چین با سوئیفت نوآوری جدیدی را به همراه نخواهد داشت و بدون این همکاری، در آینده مأموریت های سوئیفت توسط ریپل قابل انجام است.

تریچر گفته است که مدل های سوئیفت و ریپل متفاوت است و ما نیازی به همکاری با هم نداریم؛ چراکه سوئیفت برای پرداخت های با حجم زیاد و پرداخت های کم ارزش طراحی نشده است.

تریچر گفته است که ظهور فناوری بلاک چین  تحول بزرگی است و ما می دانیم که در نهایت مدل ریپل باعث فروپاشی سوئیفت خواهد شد، چراکه سوئیفت در مقایسه با ریپل مشکلات متعددی دارد.

منبع: «تی اف ایکس نیوز»



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.