۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۹۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ دسته: انرژی
۰

مغولستان با استفاده از خط اعتباری ۱ میلیارد دلاری هند، اقدام به ساخت اولین پالایشگاه خود می کند. این پروژه علاوه بر تامین نیاز داخلی این کشور به فرآورده و کاهش واردات آن از روسیه، تولید ناخالص داخلی مغولستان را به میزان ۱۰ درصد افزایش می دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد  دولت مغولستان ساخت اولین پالایشگاه این کشور را در محدوده ای ۱۵۰ هکتاری در منطقه التانشیری (Altanshiree) در استان دارناگاوی (Dornogovi)، آغاز خواهد کرد.

با توجه به گزارش های جداگانه از دولت مغولستان و خبرگزاری Montsame این کشور، انجام مطالعات امکان سنجی برای پروژه پالایشگاه، قرار است تا پایان این فصل (زمستان) انجام شود. همچنین فعالیت های اجرایی و عمرانی پروژه در سه ماهه دوم (بهار) برنامه ریزی شده است.

در کنار ساخت پالایشگاه، شرکت ها و سازمان های دولتی نیز در ساخت یک خط انتقال برق و همچنین ۲۰ کیلومتر راه آهن و جاده برای اتصال محل تولید به نزدیکی منطقه سینشند (Sainshand) فعالیت خواهند کرد.

پالایشگاه جدید به کمک خط اعتباری ۱ میلیارد دلاری هند که در ماه می ۲۰۱۵ (اردیبهشت ۹۴) تخصیص پیدا کرده بود، تاسیس خواهد شد. ساخت این پالایشگاه بخشی از تلاش هند برای توسعه ارتباطات بیشتر با کشور های بدون دسترسی به آب های آزاد و کمک به کاهش وابستگی انرژی آن ها به کشورهای همسایه چین و روسیه است.

افزایش ۱۰ درصدی GDP از طریق حذف خام فروشی نفت

مهندسین هندی به منظور ارائه گزارش دقیق پروژه برای ساخت پالایشگاه انتخاب شده اند. بر اساس برآوردهای انجام شده این پروژه می تواند تولید ناخالص داخلی مغولستان را ۱۰ درصد افزایش دهد.

این پالایشگاه جهت فرآوری نفت شیل تولید شده در مغولستان راه اندازی می شود. در حال حاضر نفت تولیدی این کشور به صورت خام به چین صادر می شود.

طبق گزارش رسانه های محلی مغولستان و هند، این پالایشگاه با ظرفیت ۱/۵ میلیون تن فرآورده در سال طراحی شده است که تولیدات آن حدود ۵۶۰ هزار تن بنزین، ۶۷۰ هزار تن دیزل و ۱۰۷ هزار تن گاز مایع است که مورد استفاده صنایع داخلی قرار می گیرد.

همچنین تاسیس این پالایشگاه به کاهش واردات فرآورده های نفتی از روسیه منجر می شود. با اینحال هنوز زمان دقیقی برای راه اندازی این پالایشگاه منتشر نشده است.

منبع: ژورنال نفت و گاز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.