۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۴۶۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، سازمان تجارت جهانی
۰

کانادا روز دوشنبه شکایت تجاری گسترده‌ای علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرده است. واشنگتن در مقابل گفته است که این شکایت به منافع خود کانادا آسیب می‌رساند و در صورت به نتیجه رسیدن به سود چین خواهد بود.

به گزارش مسیر اقتصاد کانادا روز دوشنبه شکایت تجاری گسترده‌ای علیه آمریکا به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرده است. واشنگتن در مقابل گفته است که این شکایت به منافع خود کانادا آسیب می‌رساند و سود آن به جیب چین خواهد رفت.

شکایت کانادا به استفاده مکرر آمریکا از تعرفه‌های ضد دامپینگ و ضد یارانه-حمایتی مربوط می‌شود که در آن به ۲۰۰ مورد از اقدامات آمریکا که بنا به ادعای کانادا تخلف از قوانین بوده اشاره شده است.

گفتنی است تخلف آمریکا در این ۲۰۰ مورد درصورت اثبات به کشورهای دیگر مانند چین، هند، برزیل و اتحادیه‌ی اروپا نیز مربوط می‌شود و می‌تواند شکایت آنها را در پی داشته باشد.

شکایت کانادا از آمریکا به نفع چین تمام خواهد شد

رابرت لایتازر، نماینده تجاری آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «شکایت کانادا در سازمان تجارت جهانی یک حمله وسیع و نادانسته به نظام تجاری ایالات متحده است.»

به گفته‌ی وی «حتی در صورت اثبات ادعاهای بی‌اساس کانادا، دیگر کشورها نفع آن را خواهند برد و نه کانادا. شکایت کانادا به ضرر این کشور است»

آمریکا به توافقنامه‌های تجاری خود پایبند بماند

کریستیا فرلند وزیر امور خارجه کانادا نیز در مورد این شکایت گفت این اقدام قانونی در واکنش به تعرفه‌های “غیرمنصفانه و نابجا ” ی ایالات متحده در برابر تولیدکنندگان الوار چوب‌نرم کانادا صورت گرفته و بخشی از آن نیز به منظور محافظت از مشاغل جنگلی است.

وی افزود ” ما همچنان همتایان آمریکایی خود را درگیر این مسئله نگه می‌داریم تا آن ها را تشویق کنیم که به این توافق‌نامه‌ی دیرپا در باره الوار چوب نرم پایبند بمانند.

منبع: رویترز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.