۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۴۳۷۴ ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

وزارت تجارت آمریکا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی تعرفه واردات کاغذ از کانادا را به ۱۰ درصد افزایش داد. در سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا بیش از ۱.۳ میلیارد دلار کاغذ از کانادا وارد کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت تجارت آمریکا هفته گذشته اعلام کرد تعرفه واردات کاغذ از کانادا را به ۱۰ درصد افزایش داده است. مسئولان آمریکایی حمایت از تولیدات داخلی را مهم ترین دلیل افزایش تعرفه واردات اعلام کرده اند.

ویلبر راس وزیر تجارت آمریکا درخصوص افزایش تعرفه واردات کاغذ از کانادا گفت: «دولت کانادا به تولیدکنندگان کاغذ در این کشور یارانه پرداخت می کند و از این منظر رقابت آن ها با تولیدکنندگان آمریکایی در بازار داخلی منصفانه نیست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم نرخ تعرفه واردات کاغذ از کانادا را افزایش دهیم.»

آمریکا سالانه بخش زیادی از کاغذ مصرفی خود را از کشور کانادا تأمین می کند به طوری که در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان واردات کاغذ آمریکا از کانادا بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

کریستینا فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات کاغذ از این کشور را «غیرمنصفانه و غیرمسئولانه» توصیف کرد و اثرات آن بر ایجاد اشتغال در آمریکا را منفی ارزیابی کرد.

نمایندگان مجلس آمریکا نیز با این اقدام دولت مخالفت کرده اند و معتقدند واردات کاغذ از کانادا با اشتغال بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا در ارتباط است و در چنین شرایطی افزایش تعرفه واردات می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد.

پیش از این نیز آمریکا تعرفه واردات چوب از کانادا را به ۱۸ درصد افزایش داده بود و در اقدامی دیگر تعرفه واردات هواپیمای مسافربری از این کشور را به ۳۰۰ درصد افزایش داد. افزایش تعرفه واردات یکی از مهمترین ابزارهای دولت آمریکا برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

این درحالیست که کشورهای آمریکا و کانادا به همراه کشور مکزیک در حال مذاکره بر سر اصلاح توافق تجارت آزاد نفتا هستند و در چنین شرایطی اقدامات آمریکا در راستای افزایش تعرفه واردات محصولات از کانادا پیامی نامطلوب برای این کشور به شمار می رود.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.