۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۲۱۸۵ ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ دسته: تولید
۰

جودی رئیس انجمن اسقاط خودروی فرسوده با بیان اینکه تعداد خودروهای اسقاطی فعلی کافی نیست، گفت: خودروسازان خود مانع خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد هستند.

به گزارش مسیر اقتصاد برنامه گفتگوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر چهارشنبه ۲۹ آذر با حضور مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست با هدف بررسی چالش اسقاط خودروهای فرسوده برگزار شد. 

در این برنامه همچنین سرهنگ سعید روحی معاون فنی مهندسی پلیس راهور، مصطفی جودی رئیس انجمن اسقاط خودروی فرسوده و امیرحسین قناتی مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع به صورت تلفنی به سوالات پاسخ دادند.

بسته شدن سامانه ثبت سفارش منجر به کاهش روند اسقاط خودروهای فرسوده شد

مسعود زندی با  اشاره به مصوبه اسقاط خودروی فرسوده در ازای واردات خودرو گفت: در حال حاضر ثبت سفارش متوقف شده و به دنبال آن خروج خودرو های فرسوده نیز کاهش یافته است.

الزام خودروسازان به اسقاط خودروی فرسوده سال ۸۸ تصویب شد

سرهنگ سعید روحی معاون فنی مهندسی پلیس راهور در ارتباط تلفنی گفت: سال ۸۸ مصوب شد که تولیدکنندگان خودرو باید به ازای خودرویی که بیش از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مواد آلاینده موجود در هوا توسط خودروها ایجاد می شود و این امر لزوم اسقاط خوردوهای فرسوده را بیشتر نشان می دهد، گفت: با این حال در آذرماه امسال نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش اسقاط خودروهای فرسوده داشتیم.

خودروسازان بر خلاف قانون اقدامی برای خروج خودروهای فرسوده نکرده اند

مصطفی جودی رئیس انجمن اسقاط خودروی فرسوده نیز با انتقاد از عملکرد خودروسازان گفت: خودروسازان بر خلاف قانون و نقشی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، اقدامی برای خروج خودروهای فرسوده نکرده اند.

جودی با بیان اینکه واردات بیش از یک میلیون خودرو و اسقاط بیش از تنها ۱۰۰ هزار خودرو کمکی به کاهش حجم آلاینده های هوا نمی کند، گفت: خودروسازان خود مانع خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد هستند.

خروج خودروهای فرسوده نیازمند اصلاح قوانین است

قناتی مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه در پایان با بیان اینکه قانون اسقاط با خروج خودروهای فرسوده فرق دارد، گفت: بحث خروج خودروهای فرسوده جزو اولویت های اول ماست، اما این نیازمند اصلاح قوانین است.

گفتنی است با توجه به حمایت دولت از خودروسازان، مجلس می تواند خودروسازان را به نحوی ملزم به ارائه گواهی اسقاط نماید که در نهایت به بهبود فناوری سوخت محصولات خودروسازان منجر شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.