۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۷۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ دسته: جمعیت، مالیات
۰

در قانون مالیاتی جدید آمریکا با هدف تشویق بیشتر خانواده ها به فرزندآوری، میزان معافیت مالیاتی دو برابر شده است و خانواده های بیشتری تحت پوشش قرار گرفته اند.

به گزارش مسیر اقتصاد در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای ترغیب خانواده ها به فرزند آوری اقدامی است که در بسیاری از کشورهای جهان خصوصا کشورهای توسعه یافته اجرایی می شود.

دولت آمریکا نیز به منظور تقویت فرزندآوری مردم این کشور، معافیت مالیاتی قابل توجهی را برای خانواده هایی که صاحب فرزند می شوند در نظر گرفته است. علاوه بر این فرد و یا خانواده هایی که اقدام به سرپرستی از یک کودک نمایند نیز می توانند از این معافیت بهره مند گردند.

۲ هزار دلار معافیت مالیاتی برای هر فرزند تا ۱۷ سالگی

آمریکا با هدف انگیزه دهی بیشتر به خانواده ها، قصد دارد در قانون مالیاتی جدید میزان تخفیف مالیاتی فرزندآوری را دو برابر نماید.

طبق قانون فعلی آمریکا هر خانواده آمریکایی به ازای هر فرزند سالانه ۱۰۰۰ دلار معافیت مالیاتی دریافت می کند و می تواند ۱۰۰۰ دلار مالیات کمتر بپردازد. این درحالیست که در قانون جدید آمریکا این رقم به ۲۰۰۰ دلار افزایش یافته است. به طور مثال میزان معافیت مالیاتی فرزندآوریِ یک خانواده با سه فرزند، از ۳۰۰۰ دلار به ۶۰۰۰ دلار در سال افزایش یافته است.

بر اساس قانون مالیاتی آمریکا دولت این کشور تا زمانی که فرزندان به سن ۱۷ سالگی برسند، معافیت مالیاتی را برای خانواده ها در نظر می گیرد.

افزایش سقف درآمد سالانه خانواده های مشمول معافیت مالیات فرزندآوری

در قانون مالیاتی آمریکا برای بهره مندی از معافیت مالیاتی فرزندآوری یک سقف درآمدی برای خانواده ها در نظر گرفته شده است. هدف دولت آمریکا از در نظر گرفتن معافیت مالیاتی فرزندآوری کمک به خانواده های کم درآمد بوده است. چراکه عمدتا این خانواده های کم درآمد هستند که به دلیل کمبود منابع مالی از فرزندآوری اجتناب می نمایند.

در قانون مالیات فعلی آمریکا تنها خانواده های با درآمد سالانه کمتر از ۱۱۰ هزار دلار امکان بهره مندی از این قانون را داشتند که این میزان در قانون جدید به ۴۰۰ هزار دلار افزایش یافته است. افزایش قابل توجه سقف درآمد سالانه خانواده ها برای استفاده از معافیت مالیات فرزندآوری موجب می شود خانواده های بسیار بیشتری مشمول این قانون گردند.

همچنین برای خانواده های با یک سرپرست نیز سقف درآمد از ۷۵ هزار دلار در سال به ۲۰۰ هزار دلار در سال افزایش یافته است.

امکان دریافت نقدی معافیت مالیاتی فرزندآوری

تشویق خانواده ها به فرزندآوری با در نظر گرفتن معافیت مالیاتی عمدتا برای خانواده هایی مفید است که مالیات قابل توجهی به دولت پرداخت می کنند. از این رو دولت آمریکا برای بهره مندی بیشتر خانواده های کم درآمد از این قانون و تشویق آنان به فرزندآوری شرایطی برای دریافت نقدی معافیت مالیاتی در نظر گرفته است.

به این ترتیب در قانون مالیاتی آمریکا این امکان برای خانواده ها فراهم شده است که از معافیت مالیاتی استفاده نکنند و در مقابل بخشی از آن تا حداکثر ۱۱۰۰ دلار را به شکل نقدی از دولت دریافت نمایند. این مبلغ نیز در قانون جدید به ۱۴۰۰ دلار افزایش یافته است.

با اینحال در قانون مالیاتی جدید آمریکا شرایط برای استفاده مهاجران غیرقانونی از معافیت مالیاتی فرزندآوری دشوار تر شده است. قانون جدید مالیاتی آمریکا در مجلس این کشور به تصویب رسیده است و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.