۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۸۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ دسته: بازار مالی
۰

نتایج تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد افزایش شاخص و رونق بورس های آمریکا نفعی برای عموم مردم این کشور نداشته است و تمامی منافع آن به یک عده افراد ثروتمند محدود اختصاص یافته است.

به گزارش مسیر اقتصاد در طول یک سال اخیر تحولات اقتصاد آمریکا در کنار سیاست های اتخاذ شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید موجب شد شاخص بورس های این کشور افزایش قابل توجهی را تجربه نمایند.

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال شاخص S&P بیش از ۱۷.۴ درصد و شاخص داو جونز بیش از ۲۲.۲ درصد افزایش یافته است.

دونالد ترامپ نیز این مسئله را یکی از دستاوردهای دولت خود می داند و همواره اثرگذاری سیاست های خود بر افزایش شاخص بورس را به عنوان معیاری از موفقیت های خود عنوان کرده است.

اما نتایج تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد افزایش شاخص و رونق بورس های آمریکا نفعی برای عموم مردم این کشور نداشته است و تمامی منافع آن به یک عده افراد ثروتمند محدود اختصاص یافته است.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از پرداخت مالیات افراد در آمریکا تنها ۸ درصد از افرادی که کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال درآمد دارند، در یکی از بورس های این کشور حساب دارند.

این درحالیست که بیش از ۸۸ درصد از افراد ثروتمندی که بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد دارند، در بورس حساب دارند.

به طور کلی نیز تنها ۱۸.۷ درصد مردم آمریکا به طور مستقیم در بورس های این کشور حساب افتتاح نموده اند.

از این رو افزایش شاخص بورس های آمریکا و رونق آن ها به طور مستقیم به افزایش درآمدهای ثروتمندان منجر می شود و میزان نابرابری اقتصادی در این کشور را بدتر می نماید.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.