۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۷۸۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ دسته: تجارت و دیپلماسی
۱

اعضای کمیسیون تجارت خارجی آمریکا با اکثریت قاطع آرا به صدمه تولیدکنندگان داخلی از واردات گسترده ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی و ضرورت محدود نمودن واردات این محصول رأی داده اند. این اقدام منجر به اعمال تعرفه بر واردات این محصول خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیسیون تجارت خارجی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است واردات گسترده ماشین لباسشویی برای مصارف خانگی، به طور خاص از طریق دو برند سامسونگ و ال جی از کشور کره جنوبی، موجب متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی این محصول شده است.

اعضای کمیسیون تجارت خارجی آمریکا با اکثریت قاطع آرا به صدمه تولیدکنندگان داخلی از واردات گسترده ماشین لباسشویی و ضرورت محدود نمودن واردات این محصول رأی داده اند.

پیش از این شرکت ویرپول آمریکا که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند، علیه دو شرکت سامسونگ و ال جی که رقبای شرکت ویرپول در عرصه تولید لوازم خانگی محسوب می شوند شکایت کرده بود و از کمیسیون تجارت خارجی آمریکا و دولت این کشور درخواست کرده بود واردات محصولات این دو برند را محدود نمایند.

تولیدکنندگان آمریکایی این فرصت را دارند تا در صورت واردات گسترده محصولات خارجی و تنگ شدن فضای رقابت در بازار داخلی، علیه رقبای خارجی خود اعلام شکایت نمایند و دولت آمریکا نیز عمدتا بعد از رسیدگی به شکایت های تولیدکنندگان داخلی، از طریق افزایش تعرفه واردات و دیگر روش ها، واردات محصولات مشابه تولید داخلی را محدود می نماید.

انتشار گزارش تأیید صدمه واردات گسترده ماشین لباسشویی به تولیدکنندگان داخلی آمریکا از سوی کمیسیون تجارت خارجی این کشور، یک گام روبه جلو در جهت افزایش تعرفه واردات و دیگر محدودیت های تجاری از سوی دولت آمریکا بر واردات ماشین لباسشویی است.

با انتشار این گزارش انتظار می رود در اوایل سال آینده میلادی دولت آمریکا تعرفه واردات ماشین های لباسشویی وارداتی را افزایش دهد و برندهایی همچون سامسونگ و ال جی را به سمت افزایش تولید محصولات خود در داخل کشور آمریکا سوق دهد.

شرکت های سامسونگ و ال جی از انتشار این گزارش به شدت ابراز نارضایتی نموده و اعلام کرده اند افزایش تعرفه واردات تنها به افزایش قیمت محصولات و محدود شدن گزینه های مشتریان منجر خواهد شد و انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای افزایش رقابت پذیری و نوآوری را از بین می برد.

دو شرکت سامسونگ و ال جی در حال حاضر بخشی از تولیدات خود را در کشور آمریکا انجام می دهند اما بخشی از محصولات آن ها در دیگر کشورها تولید می شود و به آمریکا وارد می گردد.

منبع: رویترز

  1. خودشان تعرفه گذاری می کنند به ما که می رسد می گویند بازار آزاد و تجارت آزاد است. واقعا باید اقتصاد مقاومتی را از آمریکا آموخت! همانطور که رهبری گفت

    ۰۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.