۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۷۹۰۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

علی اکبری با انتقاد از واردات ماهی تیلاپیا به کشور گفت: با تولید این ماهی در کشور می توانیم اشتغالزایی فراوانی ایجاد کنیم. لذا سازمان محیط زیست باید با رعایت ضوابط، مجوز پرورش این ماهی را در کشور صادر کند.

به گزارش مسیر اقتصاد(مسیر اقتصاد)، یکی از انواع شیلات که پتانسیل بالایی برای پرورش داشته و در انقلاب آبی جهان به ‌عنوان کسب و کاری پرسود تلقی می‌شود، ماهی تیلاپیا است که امروز نقشی اساسی در تغذیه جهانی دارد و سهم خود را روز به روز در بازارهای کشورهای مختلف افزایش می‌دهد.

ماهی تیلاپیا با رعایت ضوابط در ۱۴۰ کشور تولید می شود

تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در ایران به دلیل مسائل زیست محیطی که در ۱۴۰ کشور تولیدکننده این ماهی مدیریت و برطرف شده، همچنان در گیرودار اخذ مجوز از سازمان محیط زیست باقی مانده است.

علی اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شیراز در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص وضعیت تولید ماهی تیلاپیا گفت: به نظر من اگر این ماهی به ذخائر ژنتیکی در کشور آسیبی نمی رساند، هر چه سریعتر باید سازمان محیط زیست مجوز تولیدش را در کشور صادر کند.

وقتی می توانیم در داخل ماهی تیلاپیا تولید کنیم چرا باید واردات انجام شود

وی با انتقاد از واردات بی رویه ماهی تیلاپیا به کشور گفت: وقتی تولید کنندگان در کشور توان تولید یک آبزی مثل تیلاپیا یا هر آبزی دیگری را دارند، چه دلیلی دارد ما به واردات این ماهی بپردازیم در حالیکه می توانیم با تولید آن، اشتغالزایی فراوانی ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر مجوز ماهی تیلاپیا داده می شود، باید پروتکل هایی که از لحاظ زیست محیطی وجود دارد و اعمال مقرراتی که لازم است را رعایت کنیم. برای این کار بهتر است به صورت قرنطینه ای و در قفس به تولید آن در کشور بپردازیم.

کشور ظرفیت تولید تیلاپیا در قفس را دارد

اکبری گفت: خوشبختانه ما در کل کشور ظرفیت های بسیار زیاد و خوبی برای تولید ماهی تیلاپیا داریم؛ به خصوص الان که به تولید ماهی در قفس روی آورده ایم. این حوزه میتواند زمینه اشتغال را چه در شمال کشور و چه در جنوب کشور برای جوانان ایجاد بکند. به جز بخش دولتی بخش خصوصی شیلات هم میتواند به این قضیه ورود بکند و به تولید آن بپردازد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.