۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۳۳۰۳ ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ دسته: انرژی
۰

نراندرا مودی نخست وزیر هند اخیرا به آمریکا سفر کرده و با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده است. در این دیدار یکی از خواسته‌های اصلی آمریکا از هند انعقاد قرارداد بلندمدت واردات گاز مایع از این کشور بوده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ترامپ در ملاقات با نخست وزیر هند از این کشور درخواست کرده است تا گاز مایع بیشتری از آمریکا وارد نماید.

نراندرا مودی نخست وزیر هند اخیرا به آمریکا سفر کرده و با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده است. در این دیدار دو طرف درخصوص مسائل مختلفی همچون تجارت دوجانبه به بحث و گفت و گو پرداخته‌اند. در این میان یکی از خواسته‌های اصلی آمریکا از هند انعقاد قرارداد بلندمدت واردات گاز مایع از این کشور بوده است.

درحال حاضر نیز هند قراردادی بلندمدت در زمینه واردات گاز مایع از آمریکا دارد و طبق اطلاعات تجاری آمریکا و هند، تاکنون دست کم ۷ محموله عظیم گاز مایع آمریکا به بنادر هند رسیده است. با اینحال ترامپ در نشست مشترک با مودی اعلام کرد که دو کشور به توافق رسیده‌اند که قرارداد صادرات گاز مایع آمریکا به هند را تقویت نمایند.

ترامپ همچنین اعلام کرده است که آمریکا قصد دارد در زمینه قیمت گاز صادراتی نیز با هند مذاکرات بیشتری انجام دهد و آن را افزایش دهد.

در حال حاضر شرکت آمریکایی «چنیر انرژی» قراردادی بلندمدت با واردکنندگان هندی دارد و محموله‌های گاز مایع آمریکا را به این کشور ارسال می نماید. علاوه بر این این شرکت آمریکایی به بیش از ۱۲ کشور دیگر نیز گاز مایع آمریکا را صادر میکند که در نمودار زیر مقاصد صادراتی این شرکت نشان داده شده است.

صادرات گاز مایع آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده و تاکنون آمریکا موفق شده است به بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله هند، کره‌جنوبی، مکزیک و ژاپن گاز مایع خود را صادر نماید.

از طرف دیگر کشور هند یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان است که به دلیل عدم امکان تولید نیاز خود در داخل کشور، سالانه بخش قابل توجهی از انرژی خود را از طریق واردات تأمین میکند. علاوه بر این به دلیل چشم انداز رشد اقتصادی این کشور انتظار میرود روند واردات انرژی هند در سال‌های آتی نیز به شدت افزایش یابد. بنابراین هند یکی از مقاصد اصلی کشورهای دارای منابع انرژی است و اغلب کشورهای صادرکننده انرژی در تلاش هستند تا با قراردادهای بلندمدت حضور خود در بازار انرژی هند را تثبیت نمایند.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.