۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۱۴۴۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ دسته: انرژی
۰

گرچه هنوز کمتر از یک روز از اعلام خبر خروج آمریکا از توافق پاریس می‌گذرد، اما طبق اعلام منابع رسمی در ماه گذشته میلادی ۴۰۰ نفر به شاغلین بخش معدن زغال سنگ این کشور اضافه شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد گرچه هنوز کمتر از یک روز از اعلام خبر خروج آمریکا از توافق پاریس می‌گذرد، اما طبق اعلام منابع رسمی در ماه گذشته میلادی ۴۰۰ نفر به شاغلین بخش معدن زغال سنگ این کشور اضافه شده است.

صنعت زغال سنگ آمریکا در سال‌های اخیر با رکود شدیدی مواجه بوده و بخش قابل توجهی از اشتغال خود را از دست داده است.

آمریکا در حال حاضر در حدود ۵۱ هزار شاغل در حوزه معدن دارد. این درحالیست که در سال ۲۰۱۱ میلادی آمار شاغلین این حوزه در حدود ۹۰ هزار نفر بوده است. این آمار نشان میدهد که در ۵ سال گذشته شاغلین حوزه معدن آمریکا نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

یکی از اصلی‌ترین شعارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در زمان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری، رونق دوباره معادن زغال سنگ و افزایش اشتغال این حوزه بوده است.

این درحالیست که در زمان دولت اوباما به دلیل ملاحظات زیست محیطی فعالیت معدن کاران زغال سنگ بسیار محدود شده بود و قوانین متعددی در مقابله با آلودگی هوا و دیگر مخاطرات زیست محیطی استخراج زغال سنگ در این کشور به تصویب رسیده بود. اما ترامپ وعده داده بود با کنار گذاشتن محدودیت‌هایی که موجب از بین رفتن اشتغال مردم آمریکا شده، رونق را به معادن زغال سنگ بازخواهد گرداند.

در روز گذشته نیز ترامپ در سخنرانی خود به منظور اعلام خروج آمریکا از توافق پاریس، به این نکته تأکید کرد که معادن آمریکا در آستانه رونق دوباره هستند.

با اینحال آمارهای رسمی نشان میدهد که میزان اشتغال اضافه شده به بخش معدن آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ تنها هزار و هفتصد نفر بوده و که فاصله زیادی با تحقق وعده‌های ترامپ در این زمینه وجود دارد.

اما ترامپ امیدوار است با کنار رفتن از توافق پاریس و لغو قوانین محدودکننده بتواند رونق را به بخش معدن آمریکا بازگرداند.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.