۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۰۶۶۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در ۱۶ سال گذشته واردات لیمو از آرژانتین به آمریکا ممنوع بوده و با وجود درخواست‌های مکرر مقامات کشور آرژانتین اجازه واردات لیمو از این کشور صادر نمی‌شد. اما ترامپ بعد از یک وقفه دوماهه، تصمیم دولت اوباما مبنی بر لغو ممنوعیت واردات لیمو از آرژانتین را عملی کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت ترامپ تصمیم گرفته است ممنوعیت واردات لیمو از آرژانتین را لغو نماید و این تصمیم او کشاورزان آمریکایی را ناراحت کرده است.

آرژانتین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لیمو در جهان است. با اینحال برای ۱۶ سال گذشته آمریکا واردات لیمو از این کشور را ممنوع کرده بود و با وجود درخواست‌های مکرر مقامات کشور آرژانتین اجازه واردات لیمو از این کشور را صادر نمی‌کرد.

۱۶ سال پیش تولیدکنندگان لیمو در آمریکا به بهانه اینکه لیموهای وارداتی از آرژانتین حامل بیماری‌هایی است که موجب میشود دانه‌های لیموی آمریکا در معرض خطر قرار بگیرند، از دولت این کشور درخواست کردند که واردات لیمو از آرژانتین را ممنوع کند.

بعد از ۱۶ سال مقامات وزارت کشاورزی آمریکا در اواخر دولت باراک اوباما به این نتیجه رسیدند که لیموهای وارداتی از آرژانتین چنین خطری ندارد و تصمیم گرفتند ممنوعیت واردات لیمو از آرژانتین را لغو نمایند. با اینحال ترامپ بعد از آغاز به کار خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را برای دو ماه به تعویق انداخت. ترامپ در ابتدا تمایلی به اجرایی کردن این تصمیمِ دولت قبل نداشت اما بعد از دیدار با رئیس جمهور آرژانتین تصمیم گرفت آن را اجرایی نماید و اکنون در ابتدای هفته جاری ممنوعیت واردات لیمو از آرژانتین به آمریکا لغو شده است.

اغلب کشاورزان آمریکایی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا، به ترامپ رأی دادن و تصور می‌کردند ترامپ اقداماتی در جهت منافع آن‌ها انجام خواهد داد. با اینحال با این تصمیم دولت آمریکا اشتغال و تولید لیمو در آمریکا با خطر مواجه شده است.

بخش عمده تولید لیمو در آمریکا در ایالت کالیفرنیا انجام میشود. حجم صنعت تولید لیمو در این ایالت بیش از ۳.۳ میلیارد دلار برآورد میشود و بیش از ۲۲ هزار کارگر در این حوزه مشغول کار هستند.

درحال حاضر بخشی از نیاز لیمو آمریکا از کشورهای مکزیک و شیلی وارد میشود اما انتظار میرود با لغو واردات لیمو از آرژانتین، این کشور به زودی به بزرگترین مبدأ واردات لیموی آمریکا تبدیل شود.

منبع: سی ان ان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.