۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۸۸۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ دسته: پول و بانک
۰

اسدی کرم گفت: بکی از ریشه های مشکلات اقتصادی کشور نظام بانکی ناکارآمد موجود است. لذا در نظام بانکی کشور باید یک اصلاح ساختاری صورت گیرد تا بتواند به تولید کشور رونق بدهد.

علی اسدی کرم نماینده استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به تشریح مشکلات اصلی موجود در کشور و اولویت های دولت جدید برای حل این مشکلات پرداخت.

اسدی کرم با اشاره به اینکه مسئله اول کشور رفع بیکاری و رونق تولید است افزود: نامزدهای ریاست جمهوری هم بیشتر برنامه هایشان برای رفع همین مشکلات بود. با توجه به انتخاب مجدد آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور، الویت اصلی ایشان باید حل مسائل و مشکلات اقتصادی کشور باشد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از اصلی ترین کارهایی که باید انجام شود اصلاح نظام بانکی در کشور است و باید در اولویت کارهای دولت جدید باشد. نظام بانکی موجود کشور قادر نیست منابع مالی کشور را به سمت تولید سوق دهد. لذا در نظام بانکی کشور باید یک اصلاح ساختاری صورت گیرد تا بتواند به تولید کشور رونق بدهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وجود مشکلات مهم در بخش های تولیدی و خدماتی کشور اشاره کرد و افزود: بیشتر واحدهای ما کمتر از ظرفیت خود و کمتر از نصف توان تولیدی خود فعالیت می کنند و باعث افزایش بیکاری در کشور شده است. لذا اگر نظام بانکی کشور به این واحد ها تسهیلات مناسبی ارائه بدهد می توانند بیشتر از هشتاد تا نود درصد ظرفیت وتوان خود را استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: دولت اگر بتواند از نقدینگی موجود در کشور استفاده کند و واحد های تولیدی کوچک و متوسط را که اشتغالزایی بیشتری دارند را رونق دهد، بدون ایجاد تورم در جامعه می تواند کشور از حالت رکود خارج شود. موضوع اشتغال و رفع بیکاری که از موارد مهم در رسیدن به اقتصاد مقاومتی است را باید از طریق تکیه به منابع داخلی و توانمند سازی واحد های تولیدی کوچک و متوسط حل کرد.

اسدی کرم در ادامه با بیان اینکه کشور از لحاظ برنامه ریزی به سمت وسوی مناسبی در حال حرکت است و افزود: با این حال منابع مالی که برای این هدف اختصاص یافته توان خارج کردن رکود از واحد های تولیدی کشور را ندارد و باید با مدیریت بهینه منابع مالی بیشتری به این واحد ها اختصاص داد.

وی در تکمیل صحبت هایش گفت: با توجه به اینکه جلسات متعددی با وزارت صنعت داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که منابع مالی کشور نمی تواند نیاز واحدهای تولیدی کشور را برطرف کند و ما باید روش های دیگری را نیز مد نظر قرار دهیم. البته ما باید توجه داشته باشیم که ورود نقدینگی زیاد به چرخه اقتصاد باعث ایجاد تورم افسار گسیخته در کشور نشود.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: ما هم چنین باید تکنولوژی های جدید را از خارج وارد کشور کنیم و با آموزش کامل نیروهای فنی کشور به بهره وری بیشتری دست پیدا کنیم. یکی دیگر از روش های مناسب امکان سرمایه گذاری خارجی در در بخش های مختلف صنعتی کشور است و به این ترتیب تولید کننده های ما بتوانند بعد از چند سال بدون نیاز به عوامل و نیروهای خارجی آن محصولات را تولید کنند. مانند قراردادهایی که در بخش خودروسازی کشور صورت گرفته که می تواند تاثیر مناسبی در صنعت خودرو سازی کشور بگذارد.

وی در پایان گفت: البته ما باید برای محصولات تولیدی کشور بازارهای صادراتی داشته باشیم که بازاریابی در خارج از کشور مشکل است لذا لازمه رونق تولید کشور ایجاد بازارهای هدف در کشور های دیگر و به خصوص بازارهای منطقه ای است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.