۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۴۹۷ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ دسته: تولید
۰

شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرده است به منظور کاهش هزینه‌ها به زودی ۱۰ درصد از نیروی کار تمام وقت خود را در سراسر جهان اخراج خواهد کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت خودروسازی فورد آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ درصد از نیروی کار خود در سراسر جهان را اخراج خواهد کرد. فورد اعلام کرده این کاهش نیروی کار مربوط به نیروی کار متخصص و با مهارت نیست چراکه این شرکت به منظور توسعه خودروهای بدون راننده و برقی به نیروی کار مستعد خود نیاز دارد.

هدف از این کار از سوی شرکت فورد کاهش هزینه و در نتیجه افزایش سود و جبران قیمت سهام این شرکت است که در مدت اخیر کاهش یافته است.

بخش عمده این اخراج در کارخانجات شرکت خودروسازی فورد در آمریکای شمالی خواهد بود. با اینحال بخشی از نیروی کار کارخانجات اروپا نیز مشمول این اخراج‌ها میشوند.

قیمت سهام شرکت خودروسازی فورد از سال ۲۰۱۴ تا به حال حدود ۳۷ درصد کاهش یافته و این شرکت در نظر دارد هزینه‌های خود را در سال جاری میلادی حدود ۳ میلیارد دلار کاهش دهد.

شرکت خودروسازی فورد در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی برای تولید خودروهای برقی و بدون راننده انجام داده در عین حال مانند دیگر تولیدکنندگان خودرو در آمریکا همچون جنرال موتورز، از کاهش تقاضا در بازار آمریکا متضرر شده است.

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده است کارگرانی که قرار است اخراج شوند به صورت تصادفی انتخاب نمیشوند بلکه با توجه به سابقه عملکرد به صورت دقیق انتخاب میشوند؛ چراکه این شرکت نمیخواد نیروهای مستعد خود را از دست بدهد.

تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام شرکت فورد ۱۰ درصد کاهش یافته که در مقایسه با جنرال موتورز(۳.۶ درصد) بیشتر و در مقایسه با فیات کرایسلر(۲۳ درصد) کمتر است.

شرکت خودروسازی فورد بیش از ۲۰۱ هزار نفر کارمند استخدامی تمام وقت در سراسر جهان دارد که بیش از ۱۰۱ هزار نفر آن مربوط به کارخانجات آمریکای شمالی است و ۳۰ هزار نفر از این میزان در داخل کشور آمریکاست. شرکت فورد اعلام کرده است کاهش ۱۰ درصد از نیروی کار مربوط به کارمندان استخدامی تمام وقت است و کارمندان موقت و یا کارمندانی که حقوق ساعتی دریافت میکنند را شامل نمیشود.

منبع: بلومبرگ



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.