۲۲ تیر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۹۰۴۳ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ دسته: حمل و نقل
۰

سعید محمدی فعال حوزه حمل و نقل بین الملل گفت: دولت می‌تواند با ایجاد سازکار رسمی، هزینه های ارزی حمل و نقل بین المللی و انتقال بار را کاهش دهد.

یک فعال حوزه حمل و نقل بین‌المللی در گفتگو با مسیر اقتصاد، به تشریح مشکلات ارزی حمل و نقل بین‌الملل ایران پرداخت و گفت: تخصیص ارز به تجار و بازرگانان به منظور پرداخت حق کرایه واردات و صادرات نقش موثری در ساماندهی وضعیت تجارت خارجی ایران دارد و بخشی از مشکلات شرکت‌های حمل و نقل را چاره می‌کند.

به گفته سعید محمدی، تجار و بازرگانان در شرایط کنونی ناچارند ارز مورد نیاز برای پرداخت کرایه بار یعنی دلار و یورو را از بازار غیر رسمی تامین کنند. همچنین به علت نوسانات نرخ ارز، در بسیاری از مواقع، هم طرف قرارداد با مشکل تامین دلار و یورو دچار مشکل شده و هم شرکت حمل و نقل دچار ضرر و زیان می‌شود.

سامانه تجارت، بستری مناسب برای تامین نیاز ارزی حمل و نقل بین الملل

محمدی در ادامه به ضرورت ایجاد سازوکار رسمی برای رفع نیاز بخش حمل و نقل بین‌الملل پرداخت و گفت: در صورتی که دولت امکان تامین هزینه‌های ارزی حمل و نقل بین‌الملل را در سامانه جامع تجارت فراهم کند، گزینه‌های ارزان‌تر حمل و نقل در اختیار تجار قرار خواهد گرفت. اما در وضع فعلی تجار ناچارند که کالا را به صورت cif تحویل بگیرند. بدین منظور می‌توان از یک فرمول مناسب برای ارزیابی کرایه‌های حمل و نقل استفاده نمود.

 انتهای پیام/حمل و نقل 



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.