۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۷۸۴۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ دسته: انرژی
۰

بر اساس برآوردها استخراج ارزهای دیجیتال حدود ۲.۳ درصد از کل مصرف برق در آمریکا را به خود اختصاص داده است. مقامات دولت این کشور قصد دارند مصرف برق در این حوزه را مدیریت کنند و در اولین اقدام استخراج کنندگان بزرگ را ملزم کرده‌اند میزان مصرف برق را گزارش کنند. هدف اصلی دولت آمریکا تضمین امنیت شبکه برق از طریق جلوگیری از مصرف برق برای رمزارزها، در مناطق پرجمعیت و در زمان‌های اوج مصرف عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد به تازگی در آمریکا استخراج‌کنندگان مقیاس بزرگ رمز ارز ملزم شده‌اند تا مصرف برق خود را گزارش کنند. این اقدام توسظ اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) انجام شده است. ابتکار فوق بخشی از یک تلاش بزرگتر برای تنظیم و جریمه کردن استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل انرژی بسیار زیادی است که این صنعت مصرف می‌کند. در حال حاضر، EIA فقط در حال جمع‌آوری داده‌ها است. داده‌های جدید منجر به مقررات جدیدی می‌شود که استخراج‌کنندگان را در آینده جریمه می‌کند. این نهاد مطالعه‌ای را منتشر کرده است (برای اولین بار توسط Inside Climate News گزارش شد) که نشان می‌دهد استخراج ارزهای دیجیتال تا ۲.۳ درصد از تقاضای برق ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

جو دکارولیس، مدیر EIA در بیانیه‌ای در ژانویه گفت: «ما قصد داریم به تحلیل و نوشتن در مورد پیامدهای فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال بر انرژی در ایالات متحده ادامه دهیم. ما به طور خاص بر چگونگی تحول تقاضای انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال تمرکز می‌کنیم، مناطق جغرافیایی با رشد بالا را شناسایی می‌کنیم و منابع برق مورد استفاده برای پاسخگویی به تقاضای استخراج ارزهای دیجیتال را تعیین خواهیم کرد.»

امنیت شبکه برق در اولویت دولت آمریکا

دولت ایالات متحده به طور خاص می‌خواهد استخراج‌کنندگانی را که بر قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق در مناطق پرجمعیت تأثیر می‌گذارند، سرکوب کند. استخراج رمزارز به طور بالقوه منجر به افزایش هزینه‌های برق مسکونی و مشکلات کمبود برق در ساعات اوج مصرف می‌شود. از ژانویه ۲۰۲۴، ۱۳۷ مرکز استخراج شناسایی شده است.

یافته‌های EIA نشان می‌دهد استخراج رمزارز در ایالات متحده طی چند سال گذشته به میزان قابل توجهی رشد کرده است. تمام استخراج‌کنندگان مستقر در ایالات متحده ۰.۶ تا ۲.۳ درصد از کل مصرف برق کشور را به تنهایی مصرف می‌کنند. تخمین زده می‌شود که مصرف انرژی استخراج بیت‌کوین در سرتاسر جهان بین ۰.۲ تا ۰.۹ درصد تقاضای جهانی باشد. این مقدار معادل برق مصرفی یونان یا استرالیا است.

الگوریتم استخراج بیت کوین هر سال سخت‌تر و دشوارتر می‌شود و به مرور به مصرف برق بیشتری نیاز دارد. دشوار شدن مداوم الگوریتم بیت‌کوین، به نوبه خود، هزینه‌های انرژی بالاتر و بالاتری را ایجاد می‌کند. با افزایش محبوبیت بیت‌کوین، انتظار می‌رود این پدیده تشدید شود.

منبع: تامزهاردور

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.