۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۳۹۱ ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ دسته: انرژی
۰

رایزنی قطر و روسیه در خصوص تثبیت میزان تولید نفت و قیمت آن حاکی از رضایت این دو کشور به عنوان نماینده تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک از تصمیم سال گذشته در خصوص کاهش عرضه نفت در بازار جهانی دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد قطر به دنبال توسعه همکاری های خود با روسیه است برای هماهنگی مواضع در تثبیت قیمت نفت است. این مطلب را شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه قطر خبر داد.

در نوامبر سال ۲۰۱۶ (آبان ماه ۹۵)، سازمان کشور های صادرکننده نفت موسوم به اوپک، برای کاهش ۱.۲ میلیون بشکه نفت در روز  از تولیدات کشور های عضو به توافق رسیدند. این تصمیم برای افزایش قیمت جهانی نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۷ به اجرا می رسد.

وزیر خارجه قطر پس از دیدار با همتای روسی خود می گوید:

امروز یک جلسه سازنده با همکار من، لاوروف برگزار شد و پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.  ما شاهد یک انگیزه قوی به خصوص در حوزه سرمایه گذاری هستیم. ضمن همکاری در زمینه گاز، در تلاش هستیم تحت نظارت اوپک، تثبیت قیمت جهانی نفت را ادامه دهیم.

توافق اوپک در سال گذشته با همکاری ۱۱ عضو غیر اوپک همراه شد. علاوه بر کاهش ۱.۲ میلیون بشکه ای اعضای اوپک، اعضای غیر اوپک نیز وعده کاهش تولید ۵۵۸ هزار بشکه در روز را دادند که ۳۰۰ هزار بشکه از آن توسط روسیه تضمین شد.

در حال حاضر ضمن اجرای تعهدات اوپک، کشور های غیر اوپک نیز بیش از نیمی از وعده خود را مبنی بر کاهش تولید نفت، عملی کرده اند.

منبع: اسپوتنیک



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.