۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۵۵۵۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط کسب و کار در کشور گفت: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و ثبت محور شدن فرآیند اعطای مجوزها، مسیری مهم در جهت حذف پیچیدگی نظام مجوزها و تسهیل صدور مجوزها است که بسیاری از انحصارها و امضاهای طلایی را از بین خواهد برد.

با وجود تصویب قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار در اسفند ۱۴۰۰ توسط مجلس و ابلاغ آن از سوی دولت، برخی دستگاه‌های اجرایی همچنان در اجرای آن کوتاهی می‌کنند و هنوز به درگاه ملی صدور مجوزها متصل نشده‌اند. با وجود این فرآیند ثبت محور شدن مجوزها از دی ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و انتظار می‌رود با تداوم آن، بسیاری از مشاغل بدون نیاز به طی کردن فرآیند پیچیده، تنها با اعلام جزئیات محل کار و استعلام هویتی، مجوز خود را دریافت کنند. در این راستا اکبر احمدپور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو مسیر اقتصاد با اشاره به قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و عدم اجرای دقیق این قانون، اظهار کرد: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار یکی از قوانین ارزشمندی است که توسط مجلس یازدهم به تصویب رسید تا شرایط کسب و کار جوانان جویای کار را تسهیل بخشد و موانع مشکلات اشتغال جوانان را حل کند.

از بین رفتن انحصارها و امضاهای طلایی با ثبت محور شدن مجوزهای کسب‌وکار

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب و کار، بسیاری از انحصارها و امضاهای طلایی را از بین خواهد برد، بیان کرد: قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار زمانی موثر خواهد بود که دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشد و به وظایف قانونی خود عمل کنند. برخی از دستگاه‌های اجرایی اجرای این قانون را دنبال کردند اما برخی دیگر همکاری لازم را ندارند که همین مسئله مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

احمدپور گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای این قانون، تداوم فرآیندهای مرتبط با تسهیل فضای کسب و کار است که این قانون فراهم کرده است و نقش مهم و اساسی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار در اقصی نقاط کشور خواهد داشت. در جلسه مشترکی که میان مجلس شورای اسلامی و دولت برگزار شد نیز بر لزوم اجرای این قانون و سایر قوانین که اشاره شد.

این نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ثبت محور شدن مجوزهای شروع کسب‌وکار طبق قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار، خاطرنشان کرد: اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و ثبت محور شدن فرآیند اعطای مجوز، مسیری مهم در جهت حذف پیچیدگی نظام مجوزها و تسهیل صدور مجوزها است که باید با پیگیری وزارت اقتصاد صورت پذیرد و انتظار مجلس، تداوم ثبت محور شدن مجوزهای مختلف شروع کسب و کار و اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است.

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.