۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۸۳۳۵ ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ دسته: تولید
۰

سومین نشست از سلسله نشست «قاچاق؛ ریشه‌ها و راهکارهای مقابله» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با موضوع «زیرساخت‌ها و راهکارهای مبارزه با جریان مالی قاچاق» روز یکشنبه ۶ شهریورماه، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش مسیر اقتصاد سلسله نشست «قاچاق؛ ریشه‌ها و راهکارهای مقابله» ذیل گفتگوهای مسیر پیشرفت، با همکاری اندیشکده اقتصاد مقاومتی و پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود. این سلسله نشست با هدف بررسی پدیده قاچاق در کشور و ارائه راهکار برای حل آن، طراحی شده است.

رویکرد گفتگوهای مسیر پیشرفت، سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و در هر سلسله نشست آن، یک موضوع محوری مدنظر قرار می گیرد. بر این اساس، سلسله نشست تخصصی قاچاق؛ ریشه ها و راهکارهای مقابله در ۴ محور «مفهوم قاچاق در ایران و ریشه یابی علل حجم بالای قاچاق»، «اهمیت حکمرانی گمرکی و راه حل‌های پیشگیری از قاچاق»، «اهمیت مسدود کردن جریان مالی قاچاق» و «بررسی و مقایسه راهکارهای اصلی مبارزه با قاچاق»، برگزار خواهد شد.

ابزارها و راهکارهای مبارزه با جریان مالی قاچاق

سومین جلسه از این سلسله نشست به محور اهمیت مسدود کردن جریان مالی قاچاق با موضوع «ابزارها و راهکارهای مبارزه با جریان مالی قاچاق» اختصاص دارد. میزبان این نشست پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی خواهد بود.

در این نشست، آقایان کاظم آقاپور کارشناس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد، علیرضا دهقانی نیا کارشناس دفتر رصد جریان مالی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محمد محمودی صاحبنظر حوزه مالیات و مشاور مالیاتی اتاق تعاون ایران، محمد ارباب افضلی صاحبنظر و پژوهشگر گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، علی ملک زاده کارشناس گروه مالیات اندیشکده اقتصاد مقاومتی و سید محمدرضا موسوی کارشناس گروه پول و بانک اندیشکده اقتصاد مقاومتی حضور خواهند داشت.

این نشست در تاریخ یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌‌شود. پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

این نشست به صورت زنده از اینستاگرام مسیر پیشرفت به نشانی instagram.com/masire.pishraft/live پخش می‌شود.

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.