۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۲۷۴۲۹ ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ دسته: مسکن، هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

ششمین پیش نشست از هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، با موضوع «الزامات بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان در طرح‌های ملی مسکن» روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار می‌شود. هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «مسکن؛ پیشران تولید» یکم اسفند ماه سال جاری به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری هفت همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «مسکن؛ پیشران تولید» ۱ اسفند ماه سال جاری در ایام مقارن با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار میشود. این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی، کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و شهرسازی و با همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه‌های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می‌گردد.

۴ محور هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید.

در سال جاری موضوع مسکن به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۴ محور در نظر گرفته شده است. «مدیریت بازار»، «تامین مالی»، «ساخت و تولید» و «توسعه و حکمرانی»، ۴ محور مذکور است.

ششمین پیش نشست از هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

ششمین پیش نشست از این همایش، به محور ساخت و تولید و موضوع «الزامات بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان در طرح‌های ملی مسکن» می‌پردازد. میزبان این پیش‌ نشست مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری خواهد بود.

در این نشست، آقایان علی وطنی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهروز محمدکاری رئیس بخش انرژی و نور مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، احمد طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور، علی محمد میرشمس دبیر انجمن شرکت‌های خدمات انرژی، حسن کریمی مشاور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و احمد مرتضایی عضو آزمایشگاه سیاستگذاری انرژی مرکز تحقیقات علمی کشور حضور خواهند داشت.

ششمین پیش‌نشست از هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ الی ۱۲ و به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حداقل افراد برگزار می‌شود. علاقه‌مندان این حوزه جهت کسب اطلاع از محتوای مباحث علمی این نشست، به سایت همایش به آدرس  conf8.mett.ir مراجعه نمایند. همچنین پخش زنده نشست از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

https://www.instagram.com/masireqtesad/live

پوستر برگزاری این نشست در زیر قابل رویت است:

کمیته علمی هشتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

کمیته علمی این همایش را آقایان اقبال شاکری عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، هادی عباسی پژوهشگر اقتصاد و مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی، حسین درودیان پژوهشگر اقتصاد و مدرس دانشگاه، مهدی موحدی بکنظر عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و محمد صالح شکوهی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران تشکیل می دهند.

همچنین هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار گردید.

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.