۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۳۷۸۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ دسته: انرژی
۰

رئیس جمهور آمریکا در ویدئویی که از کاخ سفید برای اجلاس گروه ۲۰ ارسال کرده بود، با انتقاد از توافقنامه پاریس، هدف از طراحی این پیمان را نابودی اقتصاد آمریکا مطرح کرد و گفت: برای نجات کارگران آمریکایی اجازه ندادم که توافقنامه پاریس در این کشور اجرا شود. به جای ارسال تریلیون ها دلار به کشورهای آلوده کننده محیط زیست، آن را صرف زنده نگه داشتن مشاغل آمریکایی کردم.

به گزارش مسیر اقتصاد ترامپ روز گذشته با انتقاد از توافقنامه پاریس در ویدئویی که از کاخ سفید برای سران گروه ۲۰ ارسال کرد، گفت: این توافق نامه «برای کشتن اقتصاد آمریکا» طراحی شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با انتقاد از توافقنامه پاریس در اجلاس G20 به رهبران جهان گفت که این پیمان برای شهروندان ایالات متحده ضرر دارد.

توافقنامه پاریس برای کشتن اقتصاد ما طراحی شده است

وی گفت: برای محافظت از كارگران آمریكایی، ایالات متحده را از توافق نامه ناعادلانه و یك طرفه پاریس خارج كردم. توافقی بسیار ناعادلانه برای ایالات متحده.  توافقنامه پاریس با هدف احیای محیط زیست انجام نشده است بلکه برای نابودی اقتصاد ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

ترامپ ادامه می دهد: من اجازه از بین رفتن میلیون ها شغل آمریکایی و همچنین ارسال تریلیون ها دلار آمریکا به بدترین آلاینده ها و بزهکاران محیط زیست را نمی دهم. این همان اتفاقی بود که باید می افتاد. 

وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش سوخت های فسیلی در آمریکا، وعده کاشت یک میلیارد درخت جدید را داد و گفت که از زمان روزولت تاکنون بیش از هر رئیس جمهور برای پارک های ملی آمریکا کار کرده است.

بدون از بین بردن مشاغل نیز می توان از محیط زیست محافظت کرد

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: هر روز اثبات می کنیم که می توانیم بدون اینكه مجوزهای فلج كننده و توافقنامه های بین المللی یك جانبه را به شهروندان خود تحمیل كنیم، از محیط زیست محافظت كنیم و در عین حال از كارگران خود محافظت کرده و مشاغل جدید ایجاد کنیم.

ترامپ مدت ها منتقد پیمان پاریس بود که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد و ایالات متحده در آگوست ۲۰۱۶ تحت ریاست جمهوری باراک اوباما به آن پیوست.

ترامپ در ژوئن ۲۰۱۷ ، چند ماه پس از ریاست جمهوری خود، از این توافق کناره گیری کرد و گفت که این توافق دارای قوانین سخت و بی رحمانه ای است، و در عین حال با استانداردهای کاهش انتشار کربن مخالف است.

پس از یک روند پیچیده ایالات متحده رسماً در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۰ توافقنامه را ترک کرد، اما جو بایدن متعهد شد است که این تصمیم را لغو کرده در اولین روز ریاست جمهوری خود دوباره به توافقنامه پاریس بپیوندد.

منبع: سی ان ان

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.