۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۵۸۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ دسته: مسکن
۰

مستند کوتاه تلویزیونی «متر بر ثانیه» که توسط باشگاه فیلم مسیر اقتصاد تهیه شده، داستان خرید مسکن توسط زوج جوانی در سال ۱۳۹۷ را روایت می‌کند.

به گزارش مسیر اقتصاد مستند کوتاه تلویزیونی متر بر ثانیه، پس از انتشار در شبکه های صداسیما، در فضای مجازی منتشر شد. این مستند که توسط باشگاه فیلم مسیر اقتصاد تهیه شده، داستان چالش‌های خرید مسکن توسط زوج جوانی با نام‌های رضا و بهارک را روایت می‌کند. متر بر ثانیه مبتنی بر رویداد‌های سال ۱۳۹۷ تهیه شده است؛ دقیقاً در بحبوحه زمانی که افزایش پی در پی و ثانیه‌ای قیمت خانه اتفاق می‌افتاد.

قیمت مسکن در سال‌های اخیر با درآمد خانوار همخوانی نداشته و به قدری رشد کرده که زوج‌های جوان و اقشار متوسط رو به پایین روز به روز از دستیابی به این کالای اساسی فاصله گرفته اند. در مستند متر بر ثانیه زوج جوانی قصد خرید مسکن را دارند. به همین منظور تمام پس‌انداز‌های خود را جمع کرده و با فروش طلاهای بهارک و اخذ وام به بازار مراجعه می‌کنند. اما در بنگاه املاک، قیمت خانه منتخبشان بالاتر از روز‌های قبل عنوان می‌شود. این زوج با قرض از پدر بهارک جهت خرید واحد مسکونی مجدداً اقدام می‌کنند؛ اما دوباره موفق به خرید مسکن نمی‌شوند.

این مستند کوتاه را از اینجا مشاهده کنید:

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.