هر پروژهای اولویتدار محسوب نمیشود
بررسی تجربه بریتانیا در زمینه تصویب پروژه های اولویت دار نشان می دهد تصویب این پروژه ها، بر اساس ۶ ویژگی صورت میگیرد. همچنین نظارت بر اجرایی شدن این ...
بررسی مصوبات ستادهای استانی اقتصاد مقاومتی نشان میدهد
بررسی های میدانی نشان میدهد تعمیم اقتصاد مقاومتی به استان ها، نه از سر لزوم فعالیت استانی در این زمینه، بلکه بیشتر از منظر نمایش فعالیت همه جانبه توس ...
با هدف افزایش رشد اقتصادی انجام میشود
یکی از مشکلاتی که بعد از تصویب پروژه های اولویت دار در هر کشوری وجود دارد، پیگیری و نظارت بر آن ها به منظور اجرا و تکمیل دقیق پروژه ها است. در اندونزی ...
ستادهای استانی اقتصاد مقاومتی هم در مسیر درست قرار ندارد
بررسی ها نشان می دهد در ستادهای استانی اقتصاد مقاومتی نیز پروژه های جاری و معمولی، تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. این مسئله حاکی از آن است که ...
در راستای استفاده از تجربیات دیگر کشورها بررسی شد
کمیته تسریع در اجرای پروژه های زیرساختی اولویت دار، در سال ۲۰۱۴ با هدف تدوین، پیگیری و نظارت بر اجرای پروژههای اولویت دار ملّی در اندونزی تأسیس شد. ا ...
در گزارشی که به تایید بانک جهانی رسیده ارائه شد
با توجه به منابع محدود و وجود انباشتی از برنامه های اقتصادی در کشورهای جهان، یکی از اقدامات مهمی که دولتها در دستور کار خود قرار میدهند، پیگیری و اج ...
بررسی تجربیات نهادسازی در جهان
در کشور بریتانیا اداره زیرساخت و پروژه های این کشور هرساله با تدوین تعداد محدودی پروژه اولویت دار به همراه یک سیستم نظارتی کارآمد، توانسته است مشکلات ...
اجرای اقدامات کلان و اولویتدار نیازمند ساختار متناسب است
اداره زیرساخت و پروژهها در بریتانیا به عنوان نهادی که مسئول پیگیری اقدامات اولویت دار در این کشور است، در ششمین گزارش سالانه خود، خبر از تکمیل ۶ پروژ ...
با حذف نهادهای موازی صورت گرفته است
شورای توسعه استراتژیک و پروژه های ملی در روسیه، ماموریت تصویب اقدامات اولویتدار این کشور و نظارت بر فرآیند اجرای آن را بر عهده دارد. با آغاز به کار ا ...
فعالیت ویژه در اقتصاد نیازمند نهاد متناسب است
اداره توسعه و اقتصاد ملی فیلیپین در سال ۱۹۷۳ با هدف مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی تأسیس شد. این نهاد از سال ۲۰۱۴ تدوین و تصویب اقدامات اولویت دار ملی ر ...