۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۶۷۰۰ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ دسته: کشاورزی
۰

افضلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در مجلس گفت: تفکیک این وزارتخانه باعث فراموشی بخش تولید خواهد شد؛ نباید با تصمیمات شتابزده مشکلات اقتصادی کنونی را افزایش داد.

نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن بررسی وضعیت تولید و تامین محصولات اساسی در سال جدید از طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی برخی از نمایندگان مجلس انتقاد کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت برای تامین محصولات اساسی در سال ۹۸ بودجه ۱۴ میلیارد دلاری با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده است. طبق پیش بینی های انجام شده در بودجه سال جاری نباید مشکلی در خصوص تامین محصولات اساسی پیش آید و دولت باید تمامی توان خود را برای حل مشکلات معیشتی مردم به کار گیرد.

نباید با تصمیمات شتابزده مشکلات اقتصادی را افزایش داد

این نماینده مجلس با اشاره به طرح تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: طرح و لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در سال گذشته دوبار در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و هر دوبار با مخالفت نمایندگان مجلس روبرو شد.

افضلی تاکید کرد: در شرایط سخت کنونی کشور با تحریم های سخت اقتصادی روبرو است و نباید با تصمیمات شتابزده مشکلات اقتصادی را افزایش داد. اختیارات تنظیم بازار محصولات اساسی بر اساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی در اختیاز وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه باید نسبت به وظایف قانونی خود پاسخگو باشد.

به فراموشی سپرده شدن تولید با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح طرح تشکیل وزارت بازرگانی گفت: با تشکیل وزارتخانه جدید کلیه وظایف بازرگانی از دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی جدا خواهد شد. با تشکیل این وزارتخانه بخش تولید به فراموشی سپرده خواهد شد.

افضلی تصریح کرد: انجام امور بازرگانی بدون توجه به شرایط تولید امکان پذیر نیست و نباید بدون بررسی های کارشناسی وزارت بازرگانی بار دیگر تشکیل شود. با یکپارچه سازی وظایف تولید و بازرگانی در بخش کشاورزی، دستاوردهای بسیاری در این حوزه به دست آمده است که باید با پیگیری دولت در سال جدید این دستاوردها تکمیل شود.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.