۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۲۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

نشست «بررسی مقدمات و الزامات ایجاد نهاد تنظیم گر در بخش انرژی» به عنوان سومین نشست تخصصی از پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، امروز با حضور جمعی از اساتید، صاحب نظران و فعالان این حوزه، در مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد. پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» برگزار خواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «بررسی مقدمات و الزامات ایجاد نهاد تنظیم گر در بخش انرژی» امروز با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران و فعالان این حوزه در مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

در  این نشست که توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به عنوان سومین پیش نشست از پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار گردید، صاحبنظران ذیل به عنوان اعضای اصلی پنل حضور داشتند:

  • دکتر وطن خواه، معاون انرژی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری
  • مهندس سیفی، مدیر عامل سابق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مشاور اتاق بازرگانی ایران
  • دکتر عظیم زاده، کارشناس ارشد حوزه انرژی
  • مهندس مهرآزما، مشاور مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
  • دکتر شکوهی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت
  • مهندس منصوره آرام، رئیس امور اقتصادی و مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی گاز
  • دکتر یونس آرا، رئیس امور تدوین و تلفیق شرکت ملی گاز
  • دکتر احمد مرتضایی، مدیر کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • دکتر سمانه محرابی، رئیس گروه هماهنگی نهادهای تنظیم کننده بخشی شورای رقابت
  • و کارشناسانی از نهادهای مختلف مرتبط با حوزه تنظیم گری انرژی

اهمیت مسئله تنظیم گری بخش انرژی، قوانین مرتبط با بخش تنظیم گری انرژی در ایران و دیگر کشورها، نقش نهادهایی همچون شورای رقابت و دیگر نهادهای دولتی در زمینه تنظیم گری بخش انرژی و الزامات زیرساختی حرکت به سمت ایجاد یک نهاد تنظیم گر از جمله مباحثی بود که کارشناسان در این نشست به آن پرداختند.

پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «انرژی؛ پیشران اقتصاد ایران» طبق روال سنوات گذشته مصادف با روز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برگزار می شود. در این همایش سالانه زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

رویکرد این همایش ها سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی کند.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.