۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۷۹۶۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

با ظهور ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا، مبادلات و پرداخت های بین المللی با هزینه کمتر و سهولت بیشتر انجام می شود. همچنین این ارزها جایگزین ارزهای بدون پشتوانه خواهند شد و در استفاده از آن ها، نقش شخص ثالث در مبادلات حذف می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد طبق اخبار اعلام شده توسط گلدن کارنسی، تا به حال سی و دو ارز دیجیتالی شناخته شده با پشتوانه طلا راه اندازی شده است. این نوع از ارزها در تلاش هستند تا با استفاده از فناوری بلاک چین، نه تنها یک نظام پرداخت پولی با پشتوانه طلا را راه اندازی کنند، بلکه یک بانک مرکزی خصوصی نیز برای این هدف ایجاد کنند.

این نوع ارزهای طلایی می توانند از نوع پول فیزیکی و یا پول دیجیتالی باشند که همه حفاظت های لازم را تحت رمزنگاری بلاک چین ارائه می کنند. در عین حال به عنوان پردازنده پرداخت برای استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای مبادله نیز عمل خواهند کرد.

پروژه نخستین پول خصوصی جهانی در حال برنامه ریزی ارائه ۲۰۰ میلیون دلاری سکه های اولیه است. پول جدید در پرداخت های نقدی و الکترونیکی استفاده خواهد شد و پشتوانه ۱۰۰ درصدی طلا خواهد داشت.

این نوع پول مبادله و پرداخت های سریع و ارزان ارز دیجیتالی و ارز بدون پشتوانه را فراهم خواهد ساخت. همچنین مزایای زیاد دیگری نیز جهت رقابت موفق با پول بدون پشتوانه را فراهم خواهد کرد.

نام ارز جدیدی که صادر خواهد شد گلدن(طلایی) است. این پروژه ایجاد بانک مرکزی خصوصی و انتشار ارز است و تمام زیرساخت های آن را نیز خواهد داشت.

این زیرساخت ها شامل شبکه بانکی جهانی با دستگاه های ATM، کارت های بانکی، پایانه های POS و مبادله ارز دیجیتالی با ارز بدون پشتوانه است. عرضه اولیه سکه های این پروژه در سال ۲۰۱۸ در دستور کار قرار گرفته است.

پول طلایی برای پرداخت های نقدی و الکترونیکی و نقل و انتقالات بین المللی وجه استفاده خواهد شد. شبکه جهانی بانک های طلایی برنامه بانکداری آنلاین، یکپارجه و ارزان قیمت و پرداخت های در لحظه را فراهم خواهد کرد.

در صورت راه اندازی و همگانی شدن این نوع از نظام پرداخت بین المللی، نظام یکپارچه از مبادلات بین المللی تحت فناوری بلاک چین فراهم خواهد شد که نقش شخص ثالث در آن حذف شده است و مبادلات با امنیت و شفافیت بالا و هزینه کمتر صورت خواهد گرفت.

منبع: دیلی اکونومیست



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.