۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۶۵۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ دسته: حمل و نقل
۰

عضو هیئت مدیره راه آهن و رئیس کارگروه ترانزیت، ضمن بیان رشد ۶۱ درصدی ترانزیت ریلی در سال جاری، میزان آن تا پایان سال جاری را ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن پیش بینی کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ باید ترانزیت ریلی کشور به ۵ میلیون تن برسد.

به گزارش مسیر اقتصاد حسین عاشوری عضو هیئت مدیره راه آهن و رئیس کارگروه ترانزیت در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: از سال ۸۵ تا ۹۲ به علت تحریم، روند ترانزیت ریلی کاهشی بوده است؛ اما از سال ۹۳ خوشبختانه هر سال روند رو به رشد بوده و امسال نیز تا کنون ترانزیت ریلی ۶۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در ۹ ماه اول امسال ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تن بار ترانزیتی جا به جا شده است و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسد.

ظرفیت ترانزیت ریلی کشور تا سال ۱۴۰۰ باید ۳ برابر شود

عضو هیئت مدیره راه آهن با بیان این که تا سال ۱۴۰۰ ظرفیت ترانزیت ریلی باید به ۵ میلیون تن برسد، گفت: لازمه رسیدن به این هدف، جلب اعتماد صاحبان بار و اتصال ریلی کشور به شبکه راه آهن کشورهای همسایه است.

وی گفت: اتصال راه آهن کشور به هرات در افغانستان، راه آهن شلمچه-بصره و راه آهن قزوین-رشت-آستارا باعث افزایش ترانزیت ریلی خواهد شد.

لزوم حمایت وزارت امور خارجه از ترانزیت ریلی

رئیس کاگروه ترانزیت، برقراری ارتباط با سایر کشورها و راه اندازی کریدورهای ریلی را نیازمند حمایت وزارت امور خارجه دانست و گفت: قصد داریم قطار چین به تهران را به سمت ترکیه و اروپا ادامه دهیم و در حال مذاکره با راه آهن آلمان هستیم تا قطار آلمان به ایران را به سمت پاکستان و افغانستان ادامه دهیم.

عاشوری گفت: برای رسیدن به این اهداف، علاوه بر مذاکره با راه آهن سایر کشورها درباره تعرفه و زمان بندی حرکت قطارها، به حمایت های سیاسی نیاز است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.