۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۱۶۰۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ دسته: دولت و حکمرانی، سازمان های پیشرفت
۰

سازمان پیشرفت نیدا به عنوان یک نهاد برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی در فیلیپین شناخته می شود؛ این سازمان توانسته در سال های اخیر به واسطه اقدامات خود، اثرگذاری قابل توجهی در بهبود وضعیت آموزشی این کشور داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد سازمان پیشرفت نیدا با ادغام شورای اقتصادی و کارمندان وزارت اقتصاد، به دستور رئیس جمهور وقت تأسیس شده است. این فرد به عنوان رئیس هیئت مدیره این سازمان و وزیر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی (معاون رئیس جمهور)، مدیر کل نیدا می باشد.

این سازمان با بودجه بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد پوند، چهار وجه از توسعه که شامل توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی، توسعه سیاسی- اداری و توسعه فرهنگی است را مد نظر قرار داده و به عنوان بزرگترین نهاد برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی در فیلیپین شناخته می شود.

سازمان پیشرفت نیدا خود را متعهد به حمایت از قانون اساسی و آرمان های ملت فیلیپین می داند و با طرح برنامه های توسعه ای و اطمینان از اجرایی شدن این برنامه ها با مشارکت بخش خصوصی و همکاری مردم، در روند توسعه کشور وظیفه خود را انجام می دهد.

همچنین این سازمان اتحاد، همبستگی و یکپارچگی، حرفه ای بودن و تعالی هریک از کارکنان خود را مد نظر قرار داده و با پایبندی به اصول اخلاقی و شفافیت، به عنوان یک نهاد برنامه ریزی و نظارتی پاسخگوی رفاه هریک از شهروندان فیلیپین است.

ماموریت های نیدا

ماموریت های این سازمان را می توان به طور کلی برنامه ریزی توسعه ای،‌ ارزیابی پروژه ها و نظارت بر آن ها دانست که برای تحقق این موارد از چندین کمیته همچون کمیته بودجه، کمیته زیرساخت، کمیته سرمایه گذاری،کمیته توسعه اجتماعی و غیره استفاده می شود.

اهداف اجتماعی نیدا را می توان کاهش فقر،‌ کاهش بیکاری، عدالت اجتماعی، دسترسی به نیازهای اساسی، مبارزه با فساد و ‌ارتقائ فرصت های آموزشی برای جوانان دانست.

یکی از برنامه های مهمی که این سازمان طراحی و تدوین کرده است برنامه توسعه فیلیپین بود که در اوایل سال جاری به تصویب رسید.

اثرگذاری سازمان پیشرفت نیدا در بخش آموزش فیلیپین

نیدا با ایجاد انگیزه تحصیلی برای نوجوانان و جوانان، توانسته با افزایش در نرخ ثبت نام در مدارس ابتدایی از ۸۸ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۱۰۰ درصد در سال ۲۰۱۶، افزایش در تعداد فارغ التحصیلان مدارس از ۱.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ به ۱.۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ و همچنین افزایش فارغ ااتحصیلان دانشگاهی از ۴۸۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۹ به ۵۸۱ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ در بخش آموزش و پرورش موثر واقع شود.

منبع:‌ اسلاید شیر



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.