۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۰۶۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک های مرکزی چین و فیلیپین به زودی با امضا یک تفاهمنامه میان خود، یک سیستم مبادلات از طریق ارزهای ملی را راه اندازی خواهند کرد تا به وسیله آن ۱۵ بانک فیلیپینی در تجارت با چین استفاده از دلار را کنار بگذارند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک های مرکزی چین و فیلیپین مقرر نموده اند تا هفته آینده به طور رسمی یک سیستم مبادلاتی را ایجاد کنند که به بانک های محلی دو کشور اجازه می دهد که به طور مستقیم از ارزهای ملی یعنی یوآن و پزو در نرخ های مناست جهت معاملات خود استفاده کنند و به این ترتیب به سمت حذف دلار از مبادلات دوجانبه حرکت نمایند.

بانک های مرکزی دو کشور در روزهای آتی یک تفاهمنامه برای ایجاد یک انجمن تجاری یوآنی در فیلیپین امضا خواهند کرد.

۱۵ بانک فیلیپینی در تجارت با چین دلار را کنار می گذارند

به نظر می رسد که این انجمن تجاری یوآنی، معاملات بین المللی مبتنی بر یوآن را از طریق بازار نقد پزو-یوآنی که در ماه مارس گذشته آزمایش شده است راحت تر و کارآمدتر خواهد کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی چین ۱۵ بانک فیلیپینی مشمول فعالیت در انجمن تجارت یوآنی خواهند بود.

دنگ جون، رئیس بانک مرکزی چین گفته است که این انجمن فرصتی برای تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور خواهد بود.

جون گفته است که یوآن یکی از مهمترین ارزهای مورد استفاده در پرداخت ها و تسویه های تجاری بین المللی است و نقش ما این است که برای فیلیپین پل ارتباطی ایجاد کنیم که بتواند از یوآن برای بهبود روابط تجاری خود و کاهش ریسک ارزهای خارجی استفاده کند.

در حال حاضر معاملات بین تاجران فیلیپینی و چینی باید ابتدا با استفاده از نرخ جاری دلار و با پرداخت هزینه های حاشیه ای یک تا دو درصدی انجام شود.

منبع: فیل‌اِستار گلوبال yon.ir/BThz2

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.