۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۰۴۲۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ دسته: تولید
۰

کریستوف کومارد معاون اجرایی بخش آفریقایی آسیایی گروه PSA با بیان اینکه خودروهای برقی در جهان رو به گسترش است، گفت: سیاست گذاران صنعتی و خودروسازان ایرانی به فکر توسعه خودروهای برقی نیستند.

به گزارش مسیر اقتصاد کریستوف کومارد معاون اجرایی بخش آفریقایی آسیایی گروه PSA (تولیدکننده خودرو در فرانسه) با بیان اینکه سیاست کشورها در سراسر جهان گسترش خودروهای برقی است، گفت: سیاست گذاران صنعتی و خودروسازان ایرانی در گذشته گیر کرده اند و به فکر توسعه خودروهای برقی نیستند.

وی افزود: در ماه های اخیر چندین بار به تهران سفر کرده ام اما در میان سیاستگذاران صنعتی رویکرد مثبتی برای اعمال قوانین در لزوم گسترش خودروهای برقی مشاهده نکرده ام.

گسترش خودروهای برقی در کشورهای توسعه یافته  

کومارد با بیان اینکه آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران به معضل اساسی تبدیل شده است، افزود: تقاضا برای انرژی پاک به تدریج در بسیاری از کشورها توسعه یافته و در حال توسعه است و کشورهایی نظیر چین، آلمان، انگلیس، نروژ و فرانسه ملزم به ممنوعیت استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی در آینده نه چندان دور و گسترش خودروهای برقی شده اند.

قیمت پایین سوخت منجر به عدم گسترش خودروهای برقی شده است

وی با بیان اینکه دولت ایران هنوز سیاست هایی برای کاهش استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی اعمال نکرده است، گفت: قیمت سوخت در ایران کمتر از یک سوم از میانگین جهانی است و با این روند خودروهای برقی بازار مناسبی در این کشور نخواهند داشت.

لزوم تولید تعداد قابل توجهی باتری برای گسترش خودروهای برقی در ایران

کومارد گفت: برای گسترش خودروهای برقی در ایران بایستی سالانه ۵۰۰ هزار باتری خودرو تولید شود که با توجه به تقاضای کمی که در ایران نسبت به محصولات الکتریکی است، این امر صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: برنامه کوتاه مدت گروه PSA سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان جهانی برای تولید ۴۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۲۵ است.

گفتنی است استفاده از تکنولوژی نوین برای توسعه خودروهای برقی بسیار قابل قبول است اما نباید فراموش شود اگر تامین نیروی برق خودروهای برقی بر پایه تولید از نیروگاه های حرارتی باشد، تاثیری در کاهش آلودگی ندارد زیرا از میزان تولید co2 کاسته نمی شود.

منبع: فاینانشیال تریبیون



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.