۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۹۳۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دولت هند به دنبال آن است تا با وضع تعرفه واردات ضد دامپینگ بر سلول های خورشیدی چینی که سهمی بیش از ۸۸ درصد در واردات این کشور دارند، سهم تولید کنندگان داخلی از این بازار را افزایش دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد در حال حاضر ظرفیت ساخت صفحات خورشیدی در کشور هند بیش از ۸.۵ گیگاوات ارزیابی می شود. اما این درحالیست که ظرفیت تولید سلول های خورشیدی در این کشور تنها ۳.۲ مگاوات است.

در تولید صفحات خورشیدی از سلول های خورشیدی استفاده می شود. اما بخش عمده نیاز کشور هند به سلول های خورشیدی از خارج از این کشور وارد می شود و این مسئله موجب شده ظرفیت ساخت سلول های خورشیدی در این کشور در کنار افزایش ظرفیت تولید صفحات خورشیدی افزایش نیابد.

این درحالیست که تولیدکنندگان هندی می توانند سلول های خورشیدی مورد نیاز در داخل را در حجم گسترده و با ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت بالاتر از سلول های خورشیدی وارداتی تولید نمایند.

در سال مالی گذشته کشور هند، بیش از ۳.۲ میلیارد دلار سلول خورشیدی به این کشور وارد شده است که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۶ درصد افزایش یافته است.

در این میان کشور چین مبدأ اصلی سلول های خورشیدی کشور هند است به طوریکه بیش از ۸۸ درصد از واردات هند از این کشور انجام می شود. بعد از کشور چین نیز کشور مالزی سهمی ۷ درصدی از واردات سلول های خورشیدی کشور هند دارد.

طبق این آمار بیش از ۸۸ درصد از صفحات خورشیدی ساخته شده در کشور هند با استفاده از سلول های خورشیدی وارداتی تولید شده و سلول های خورشیدی تولید داخل تنها ۱۲ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

این مسئله موجب شده تولیدکنندگان سلول های خورشیدی تقاضای وضع تعرفه ضد دامپینگ علیه سلول های خورشیدی وارداتی از کشور چین را به دولت هند ارائه نمایند.

در همین راستا دولت هند به دنبال آن است تا با وضع تعرفه واردات ضد دامپینگ بر سلول های خورشیدی چینی سهم تولید کنندگان داخلی از این بازار را افزایش دهد.

طبق پیش بینی های انجام شده در صورت قطع واردات سلول های خورشیدی از کشور چین، ظرفیت تولید داخل سلول های خورشیدی در این کشور از ۳.۲ مگاوات فعلی تا ۷.۵ گیگاوات افزایش خواهد یافت.

منبع: فایننشال اکسپرس



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.