۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۹۹۲۰ ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

در سال های اخیر کشور چین توانسته است با سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیرساختی در کشور یونان جایگاه مطلوبی در این کشور، به عنوان دروازه ورود به بازار کشورهای اروپایی بدست آورد.

به گزارش مسیر اقتصاد کشور یونان سال هاست که به دلیل بدهی های خارجی دولت، سیاست های ریاضت اقتصادی را در دستور کار قرار داده است و مردم این کشور از مشکلات اقتصادی متعددی رنج می برند.

کشور یونان عضوی از اتحادیه اروپا محسوب میشود اما کشورهای اصلی اتحادیه اروپا همچون آلمان و در کنار آمریکا و نهادهای جهانی مانند صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در تحمیل سیاست های ریاضت اقتصادی به دولت و مردم کشور یونان نقش اصلی را داشته اند.

در واقع یونان برای پرداخت بدهی ها و بازپرداخت اقساط وام های خارجی خود به وام های جدید نیاز داشته و شرط کشورهای ثروتمند تر اتحادیه اروپا، آمریکا و صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام جدید به کشور یونان اعمال سیاست های ریاضت اقتصادی بوده است.

از طرف دیگر کشور چین در طول سال های اخیر توانسته است با سرمایه گذاری در یونان جایگاه خود را در این کشور اروپایی تقویت نماید. رویکرد کشور چین در چند سال اخیر در زمینه مشارکت و همکاری با کشورهای دیگر دنیا تغییر کرده و به جای ذخیره سازی بی فایده منابع ارزی خود در بانک های خارجی، به سمت سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی کشورهای جهان حرکن کرده است.

بنابراین در این مدت که کشورهای اروپایی درحال تحمیل اراده های خود به یونان بوده اند، کشور چین همچون کشوری دوست در کنار یونان بوده و با سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیرساختی اندکی از مشکلات دولت و مردم یونان را مرتفع ساخته است.

در نتیجه در حال حاضر کشور یونان برخلاف خواست کشورهای اروپایی و آمریکا روابط مناسبی با کشور چین دارد. کشور چین نیز توانسته است جایگاه مناسبی در این کشور اروپایی برای خود ایجاد نماید. کشور یونان برای چین یک دروازه برای ورود به بازار کشورهای اروپایی محسوب میشود.

منبع: نیویورک تایمز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.