۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۴۳۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ بودجه‌ای برای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اختصاص نداده و از این رو پیشبرد این پروژه‌ها با اخلال مواجه است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد در کردستان کم نیستند پروژه‌های عمرانی که سال‌ها و دهه‌ها در گوشه و کنار شهرها خاک خورده‌اند و سهمشان فقط وعده‌های تکراری از دولتی به دولتی و از مسئولی به مسئول دیگر بوده است. بطوریکه در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد که تکمیل آنها به ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از طرف دیگر برخی کارشناسان برخی از طرح های نیمه تمام عمرانی در استان کردستان از جمله ورزشگاه‌ها، برخی سد ها و برخی محورهای ارتباطی را غیرکارشناسی می‌دانند.

دولت بودجه‌ای برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام ندارد

حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام گفت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان و مردم اجرای پروژه‌های عمرانی، به ویژه پروژه‌های نیمه تمام است. بعد از ارائه لایحه بودجه به مجلس و تبدیل آن به قانون و ابلاغ قانون بودجه توسط رئیس جمهور متاسفانه شاهد هستیم که تزریق بودجه و اتمام پروژه‌ها با اخلال جدی مواجه شده است.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عدم تخصیص به موقع بودجه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی مشکلاتی را به بار آورده است، افزود: نمایندگان بر اساس مواد بودجه برنامه‌های خود و دولت را به مردم ارائه کرده‌اند بروز اخلال در تزریق بودجه اعتماد مردم نسبت به نمایندگان و دولت را کاهش می‌دهد.

دولت توان پرداخت بدهی پیمانکاران را ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در زمینه تخصیص بودجه و اجرای پروژه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات و بودجه پروژه‌های عمرانی تعطیل و یا به کندی ادامه فعالیت می‌دهند و دولت نتوانسته است بدهی پیمانکاران را پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون بودجه برای تخصیص اعتبارات زمان‌بندی صورت گرفته است، ادامه داد: دولت نمی‌تواند بعد از تصویب لایحه بودجه در زمینه تخصیص اعتبارات بهانه بیاورد، لایحه بودجه به نوعی پیش بینی مالی سال آینده است و باید قبل از ارائه آن کاهش اعتبارات را پیش بینی می‌کرد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.