۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۱۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ دسته: کشاورزی
۲

محمودزاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در واکنش به درخواست های مکرر رئیس جمهور از مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل این وزارتخانه در تناقض آشکار با قوانین و اسناد بالادستی است و دولت نباید ضعف مدیریتی خود را به نبود وزارت بازرگانی گره بزند و باید برای حل مشکلات بازار به دنبال راه حل های کارشناسی باشد.

جلال محمود زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از درخواست های مکرر دولت و رئیس جمهور از مجلس مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی گفت: دولت دوازدهم به جای حل مشکلات به دنبال فرار رو به جلو است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس هشتم به منظور بهبود شرایط اقتصادی کشور و نیز حمایت از تولید داخلی اقدام به ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی صمت و جهاد کشاورزی کرد و ثمرات این تصمیم طی سال های اخیر کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس نباید متاثر از فشارهای سیاسی، تصمیمات مقطعی و احساسی به دنبال برهم زدن ساختار یکپارچه تولید و تجارت باشند. یکپارچگی بخش های تولید و تجارت یکی از عوامل توسعه در کشورهای پیشرفته است.

دولت ضعف مدیریتی خود را به نبود وزارت بازرگانی گره نزند

محمودزاده با اشاره به مشکلات بازار محصولات اساسی طی ماه های گذشته نیز گفت: دولت در تنظیم بازار محصولات اساسی ضعیف عمل می کند و ریشه اصلی مشکلات بازار مربوط به ضعف مدیریتی است. با توجه به گزارش های کارشناسی ارائه شده و تجارب قبلی با تشکیل وزارت بازرگانی وضعیت بازار محصولات اساسی بدتر خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: با ادغام وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی مشکلات مربوط به تولید و واردات تا حدودی حل شده اما متاسفانه دولت دوازدهم به جای حل مشکلات به دنبال فرار رو به جلو است.  تشکیل وزارت بازرگانی مغایر با اسناد و قوانین بالادستی است و دولت نباید در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه تعداد وزارتخانه های خود را افزایش دهد.

وی افزود: تشکیل این وزارتخانه در تناقض آشکار با سایر قوانین و اسناد بالادستی است و دولت نباید ضعف مدیریتی خود را به نبود وزارت بازرگانی گره بزند و باید برای حل مشکلات بازار به دنبال راه حل های کارشناسی باشد.

۳ اقدام مهم دولت برای بهبود شرایط بازار محصولات اساسی به جای تشکیل وزارت بازرگانی

محمودزاده با اشاره به راه حل مشکلات بازار محصولات اساسی نیز گفت: دولت باید با انتخاب مدیران توانمند، ادغام کامل وظایف بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به حل مشکلات بازار محصولات اساسی کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار محصولات اساسی را برعهده دارد اما وزارت صمت در وظایف این وزارتخانه دخالت می کند و منشا بسیاری از مشکلات مربوط به این موضوع است.

وی ادامه داد: همچنین دولت در سال گذشته با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات محصولات اساسی سعی در مدیریت بازار محصولات اساسی داشت اما بررسی گزارش های کارشناسی نشان می دهد تنها ۳۰ درصد از ارز تخصیص یافته به واردات در محل مورد نظر آن مصرف شده است و مابقی ارزها در جیب دلالان و سودجویان رفته است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت

  1. از عجایب ساختاری این کشور این است که رییس جمهور با رای ۲۴میلیونی برای یک تغییر جزیی در نحوه اجرا که به تنظیم بازار وبحران بازار کمک میکنه باید به نمایندگانی که درحوزه انتخابیه خود با هزاران شیوه غیر معمول ده هزار رای ندارند خواهش والتماس کند!
    علت اصلی عقب ماندگی همین مجلسی است که منافع ملت را قربانی بازیهای سیاسی و جناحی کرده است

    ۲۰
    • استدلال های احمدی نژادی 😁😁😁 این رییس جمهور ۲۴ میلیونی کشور رو به قهقرا برده هنوز برجامش رو کسی فراموش نکرده بس کنید بابا خجالت بکشید دیگه حداقل. همه دارن از دولت پیاده میشن این آقا تازه میخاد با وزارت بازرگانی سوار بشه 😁😁😁

      ۰۲



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.