۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۶۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از درخواست های مکرر دولت برای احیای وزارت بازرگانی گفت: با تشکیل هر وزارتخانه جدیدی، هزینه های کلانی به دولت و مردم تحمیل خواهد شد که این موضوع مغایر با قوانین و اسناد بالادستی است. مشکلات فعلی تنظیم بازار مربوط به ضعف در نظارت ها و سیاست گذاری های غلط است و با احیای وزارت بازرگانی این مشکلات برطرف نخواهد شد.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به درخواست مجدد دولت برای احیای وزارت بازرگانی گفت: تفکیک وزارتخانه جدید در شرایط فعلی کمکی به اقتصاد ایران نخواهد کرد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تصمیم نمایندگان مجلس در دوره قبلی، بخش بازرگانی به دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی سپرده شده بود و اکنون عمر زیادی از ادغام آن ها در کشور نمی گذرد. در حالی دولت برای تفکیک وزارت بازرگانی درخواست داده است که طی دو سال گذشته دوبار دیگر نیز خواستار احیای این وزارتخانه شده بود؛ که نمایندگان با آن موارد مخالفت کردند.

تحمیل هزینه های کلان به مردم و دولت با تشکیل وزارت بازرگانی 

حسینی کیا با اشاره به دلایل نمایندگان مجلس برای مخالفت با تفکیک بخش بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی هم گفت: احیای وزارت بازرگانی مغایر با قانون اساسی و برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با احیای وزارت بازرگانی هزینه های بسیاری در شرایط سخت فعلی اقتصاد، به مردم و دولت تحمیل خواهد شد. با تشکیل وزارتخانه جدید بسیاری از پست های سازمانی جدیدی به بدنه دولت اضافه خواهد شد که این موضوع بر خلاف قانون برنامه ششم توسعه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به مخالفت های قبلی نمایندگان با تشکیل وزارتخانه جدید، در صورتی که لایحه ای جدیدی از سوی دولت برای احیای مجدد وزارت بازرگانی به مجلس ارسال شود، به احتمال زیاد رای نخواهد آورد.

مشکلات تنظیم بازار ربطی به نبود وزارت بازرگانی ندارد

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست رئیس دفتر ریاست جمهوری مبنی بر لزوم تشکیل وزارت بازرگانی برای کنترل مشکلات تنظیم بازار در شرایط کنونی نیز گفت: مشکلات فعلی تنظیم بازار ربطی به احیای وزارت بازرگانی ندارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات فعلی بازار مربوط به ضعف در نظارت ها و سیاست گذاری های غلط است که این موضوع با تغییر معاونین و کار جهادی مدیران قابل حل است. در بسیاری از موارد ظرفیت های داخلی توانایی تامین نیاز بازار را دارند، اما باید اقدامات مناسبی برای چگونگی تولید و تامین بازار انجام گیرد تا مشکلات حاصل از گرانی های اخیر نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.