۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۲۸۹۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ دسته: انرژی، تغییرات اقلیمی
۰

گزارش جدید منتشر شده توسط موسسه Moody’s حاکی از آن است که با اجرای توافقنامه پاریس، صنایع متعددی در دنیا تحت تاثیر منفی قرار می گیرند که از این میان، ۱۱ صنعت با تاثیرات مخرب مواجه خواهند شد. صنایع انرژی بر و مرتبط با نفت و گاز از جمله تولید، اکتشاف و پالایش از جمله این صنایع هستند؛ بر این اساس به نظر می رسد این توافقنامه تاثیر بالایی بر اقتصاد ایران بگذارد.

به گزارش مسیر اقتصاد اقداماتی که دولت های سراسر جهان تحت توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی انجام می دهند، ۱۱ صنعت مختلف را با مجموع بدهی ۲۲۴۳ میلیارد دلاری، تحت تاثیر و آسیب جدی قرار خواهد داد.

در حالی که دولت ها به دنبال اجرای تعهدات خود در زمینه توافقنامه پاریس هستند، سخت تر شدن نظام نظارتی در مورد انتشار گاز CO2، تاثیرات قابل ملاحظه و در بعضی موارد مخربی بر بیشتر بخش های صنعتی در سطح جهانی خواهد گذاشت.

گزارش منتشر شده توسط موسسه Moody’s نشان می دهد که۱۱ بخش با بدهی تقریبی ۲۲۰۰ میلیارد دلاری در معرض ریسک بالایی در مواجهه با بحث های زیست محیطی هستند.

آسیب پذیری ۱۱ صنعت از اجرای توافقنامه پاریس

این گزارش نشان می دهد که در حالی که ۸۴ صنعت تحت تاثیر اجرای این توافقنامه قرار می گیرند، ۱۱ صنعت متحمل بیشترین آسیب خواهند شد.

از جمله این صنایع آسیب تولید و اکتشاف نفت و گاز، خودروسازی، پالایش نفت و گاز، حمل و نقل و لجستیک، صنعت فولاد، معدن و تولید مواد شیمیایی است.

این گزارش همچنین نشان می دهد که بدهی های این صنایع نسبت به سال ۲۰۱۵ با افزایش ۱۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون تبعیت از قوانین زیست محیطی در ریسک اعتباری شرکت ها اثرگذار است و می توانند طی سه تا پنج سال آینده اهمیت بیشتری نیز پیدا کند.

توافقنامه پاریس، در چهارچوب کنوانسیون سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا در دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب رسید و در نوامبر ۲۰۱۶ به مرحله اجرایی درآمد.

هدف اصلی از این توافقنامه، مقابله با تغییرات آب و هوا با تثبیت افزایش دمای کره زمین، کمتر از ۲ درجه سانتیگراد نسبت به سطح پیش از صنعتی شدن است.

امضاکنندگان موظف به ارائه برنامه های خود و اجرای آن جهت کاهش اثرات بر گرمایش جهانی هستند.

منبع: اسپوتنیک yon.ir/ParisAgree

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.