۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۲۰۸ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ دسته: انرژی
۰

مهندس احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر لزوم کاهش مصرف برق، گفت: باید اختلاف قیمت بین مشترکین پرمصرف و کم‌مصرف بیشتر شود تا عامل بازدارنده ای برای پرمصرف‌ها باشد.

مهندس احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد عدم بازدارندگی تعرفه‌های برق برای مشترکین پرمصرف  را از جمله علل قطعی برق و افزایش شدید مصرف در بخش خانگی دانست و گفت: زمان‌بندی کردن قطعی برق و تغییر ساعات ادارات دولتی،  راهکار کوتاه مدت برای گذر از این بحران و پیک مصرف است.

افزایش تعرفه برق برای پرمصرف‌ها

مهندس صفری گفت: مسئولین برق کشور از جمله آقای اردکانیان (وزیر نیرو) و آقای حائری (معاون وزیر نیرو) در زمینه افزایش قیمت برق برای پرمصرف‌ها تدابیری اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه می‌بایست هر مشترک خانگی که مصرف بیشتری از الگوی مصرف دارد، جریمه و بهای بیشتری بپردازد، گفت: باید اختلاف قیمت بین مشترکین پرمصرف و کم‌مصرف عامل بازدارنده ای برای پرمصرف‌ها باشد.

صفری خاطرنشان کرد: برق یارانه ای و ارزان قیمت یکی از علل افزایش مصرف بی رویه بخش خانگی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مصرف مشترکین خانگی افزایش شدیدی داشته است، گفت: مشترکین پرمصرف برای مصارف خانگی خود از تعداد بالای کولرهای گازی بهره می‌برند و حتی ادارات دولتی نیز برای هر اتاق از یک کولر گازی بهره استفاده می کنند که مصرف بالایی ایجاد کرده است.

صفری گفت: در مناطق غیرگرمسیری می‌بایست استفاده از کولرگازی در ادارات دولتی ممنوع و کولرهای آبی کم‌‌مصرف جایگزین شود.

ضعف عملکرد نیروگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به شدت گرمای امسال و خصوصی شدن تعداد زیادی از نیروگاه‌ها گفت: در گذشته با توجه به دولتی بودن نیروگاه‌ها امکان جبران تولید برق با اضافه کاری کارکنان و سایر راهکارها ممکن بود، اما در نیروگاه‌های خصوصی این امکان نیست.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.