۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۸۹۸ ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

وزارت صنعت، بازرگانی، کشاورزی و شیلات جامائیکا برنامه راهبردی خود برای سال های آینده را حمایت از تولیدات کشاورزی و کاهش واردات محصولات غذایی اعلام کرد. دولت جامائیکا قصد دارد برخی از زمین های دولتی را به امکانات آبیاری نوین مجهز کند و به منظور کشت محصولات در اختیار کشاورزان قرار دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد سیاست های اخیر وزیر صنعت، بازرگانی، کشاورزی و شیلات جامائیکا در جهت تقویت تولید محصولات کشاورزی و همچنین کاهش واردات محصولات غذایی است.

رشد بخش کشاورزی در جامائیکا باعث افزایش اشتغال و سطح درآمد افراد وابسته به این بخش می شود؛ به نحوی که اثر رشد این بخش بسیار ملموس تر از رشد سایر بخش های اقتصادی است.

در همین رابطه و به منظور شتاب دهی به رشد بخش کشاورزی جامائیکا، وزیر کشاورزی اعلام کرد: دولت این کشور متعهد به اجرای بزرگترین برنامه تقویت و توانبخشی کشاورزان و سرمایه گذاری ۵۰ میلیون پوندی در سیستم آبیاری زمین های کشاورزی ظرف ۵ سال آینده است.

دولت جامائیکا برای تولیدات داخلی کشاورزان بازارسازی می‌کند

حمایت دولت از کشاورزان در جهت تولید محصولات با کیفیت

آدلی شاو وزیر کشاورزی جامائیکا از حمایت ویژه‌ی دولت به منظور ارتقا سطح تولیدات کشاورزی و افزایش رشد اقتصادی در جامائیکا خبر داد. دولت جامائیکا قصد دارد به منظور ساماندهی کشاورزان خرده مالک برای دسترسی به نوآوری های علمی در زمینه کشت محصولات کشاورزی، قراردادهای بازاریابی برنامه های ویژه ای نیز اجرا کند.

همچنین وزارت صنعت، بازرگانی، کشاورزی و شیلات جامائیکا قصد دارد برای افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی نیز حمایت های ویژه ای از کشاورزان انجام دهد.

در همین راستا وزیر کشاورزی جامائیکا به تازگی اعلام کرده است از کشاورزانی که در زمینه رقابت با محصولات دیگر در بازارهای جهانی اقدام به تولید محصولات کشاورزی نمایند، حمایت ویژه ای انجام خواهد گرفت.

مشارکت کشاورزی جامائیکا با همکاری دولت و بخش خصوصی

دولت جامائیکا قصد دارد بخشی از زمین های دولتی را با امکانات آبیاری مناسب در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا به منظور تولیدات کشاورزی مناسب بازارهای جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق اعلام وزارت صنعت، بازرگانی، کشاورزی و شیلات جامائیکا، تمامی هماهنگی های لازم با شرکت های سرمایه گذاری SCJ و  JAMPRO این کشور و کمیسیون آبیاری ملی برای بررسی تمامی زمین های دولتی آماده واگذاری انجام گرفته است.

این وزارتخانه از شرکت های مذکور درخواست کرده است زمین های حاصلخیز و محصولات مورد نظر برای کشت در مناطق مورد نظر خود را جهت سرمایه گذاری مشخص کنند و به اطلاع این وزارتخانه برسانند.

آدلی شاو وزیر صنعت، بازرگانی، کشاورزی و شیلات از تمامی ارکان بخش کشاورزی این کشور مانند اعضای انجمن کشاورزی جامائیکا (JAS) درخواست کرد تا به منظور افزایش مشارکت کشاورزی همکاری بیشتری با دولت داشته باشند.

برنامه ریزی برای صادرات ۴ محصول با کیفیت کشاورزی جامائیکا

وزیر کشاورزی جامائیکا یکی دیگر از استراتژی های کشاورزی این کشور را عرضه محصولات کشاورزی جامائیکا به توریسم های این کشور به منظور تبلیغات بیشتر دانست.

معرفی فرصت های سودآور بخش کشاورزی توسط دولت جامائیکا

قهوه، کاکائو، زنجبیل و زردچوبه از جمله محصولات صادراتی مهم کشاورزی جامائیکا به شمار می رود که از کیفیت مناسبی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردار است.

منبع:

 Jamaica Information Service



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.